امید به رحمت خداوند متعال لازمه بهره مندی از برکات شب قدر است

حجت الاسلام تلخابی گفت: در قرآن کریم آمده است نباید از رحمت خدا ناامید شوید چراکه خداوند همه گناهان را می بخشد و در شب قدر امیدوار باشید و در این شب واسطه امیرالمومنین است و اگر یک «یا علی» را خداوند از ما بپذیرد، تمام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام مجید تلخابی-عضو مجلس خبرگان رهبری- شب گذشته (یکشنبه ۲۰ فروردین) در مراسم احیا شب نوزدهم ماه مبارک رمضان که در آستان مقدس امامزاده حسین (ع) قزوین برگزار شد، بیان کرد: شب قدر، شب رحمت و مغفرت است ان شاالله حضرت علی (ع) واسطه ماست و مورد مغفرت و رحمت درگاه حق تعالی قرار گیریم.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در خصوص آیه شریفه «امن یجیب المضطر اذا دعا و یکشف السوء»، امام صادق (ع) می فرماید مصداق مضطر امام زمان (عج) است وقتی کنار خانه کعبه آمده، نماز خوانده و دعا می کنند، مضطر امام زمان است و خداوند متعال دعای امام را اجابت می کند.

 

وی اضافه کرد: امام دعا می کند برای همه و بهترین استفاده از شب قدر این است انسان دل خود را به امام زمان (عج) گره بزند و امام دعا کند.

 

حجت الاسلام تلخابی افزود: آیت الله بهجت می فرمودند وقتی کسی دعا می کند، حرف می زند و سلام می دهد، قبل از اینکه گوشش بشنود امام زمان (عج) می شنود بنابراین وقتی دعای ما گره با امام می خورد ارزش می یابد و شب قدر، شب امام زمان (عج) است و آیه ای که در آن آمده «در شب قدر ملائکه و روح نازل می شود» بزرگان می فرمایند روح حقیقت امام است و امام است در جامعه حضور می یابد.

 

وی اعلام کرد: اینکه کل سال انسان در یک شب رقم بخورد، عجیب است و لحظه لحظه و آن به آن شب قدر مغتنم است و باتوجه به اینکه همه امورات انسان در شب قدر رقم می خورد، می تواند طوری رقم بخورد سال آینده در پرونده ما گناهی نوشته نشود و در معرض گناه قرار نگیریم.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اینکه با یک قطره گریه بر امام حسین (ع) همه گناهان را می بخشند بهانه ای است که انسان حرکت کند.

 

وی گفت: مضطر کسی است اسباب مادی را ندیده و دستش از همه جا کوتاه است و بداند اسباب مادی و ظاهری دست خداوند است؛ وقتی انسان مضطر می شود و دعا می کند، خدا اجابت می کند این اسباب در اختیار انسان قرار می گیرد، بنابراین باید مضطر بود و باید این امر با اعتقاد و یقین باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: بزرگان می گویند وقتی دعا می کنید گمانتان این باشد حاجت شما جلوی درب است وقتی اعتقاد یافتیم و اینگونه معتقد بودیم همه اسباب دست خداوند است، دعا مستجاب می شود.

 

حجت الاسلام تلخابی تأکید کرد: کسی دعا کند اینگونه نیست مستجاب نشود، گاهی خداوند مشابه اش را داده، گاهی بلا را برطرف کرده، گاهی در آخرت داده و گاهی به نسل بعدی شما می دهد.

 

وی توضیح داد: در قرآن کریم آمده است نباید از رحمت خدا ناامید شوید چراکه خداوند همه گناهان را می بخشد و در شب قدر امیدوار باشید و امشب واسطه امیرالمومنین است و اگر یک «یا علی» را خداوند از ما بپذیرد، تمام است.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: ۹۰ خصلت از انبیا در حضرت علی (ع) جمع بوده و حضرت علی (ع) بهترین واسطه است و اگر در ذهن شما امام زمان (عج) آید بهترین واسطه است و انسان باید خودش را در اختیار امام زمان (عج) قرار دهد.

 

وی یادآور شد: امیدوار بودن هم شرط اول است و حٌر در کربلا عاقبت بخیر شد زیرا امید یافت که اگر بیاید امام حسین (ع) می پذیرد، بنابراین این اعتقاد باید قوی باشد و کسی که درب خانه پسر فاطمه (س) می آید نباید سرافکنده باشد.

 

کد خبر 1261017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha