شب قدر فرصتی برای مغفرت/ «گلزار شهدای گمنام ماسال» پلی برای اتصال به رضوان خدا+عکس

همزمان با نخستین شب از لیالی پرفضیلت قدر، ویژه مراسم این شب به همت هیئت روضه‌الحسین(ع) ماسال در جوار مزار شهدای گمنام برگزار شد.

به گزراش خبرگزاری شبستان از گیلان-مائده فلاحتکارضیابری؛

همزمان با شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و نخستین شب قدر، مساجد و مراکز مذهبی گیلان اقدام به برگزاری ویژه مراسم این شب با فضیلت کردند، در شهرستان ماسال علاوه بر حسینیه شهدا، مسجد جامع و مسجد سنگ‌بست، هیئت روضه الحسین(ع) اقدام به برگزاری این مراسم زیر سقف آسمان در جوار شهدای گمنام ماسال کرد.

 

اینجا در جوار شهدای گمنام، حال و هوای ندای «الغوث» در مقابل خالق هستی طور دیگری است، شب زنده داران ماسالی آمده بودند تا با توسل جستن به شهدا طلب آمرزش از درگاه و بارگاه ایزد منان را داشته باشند و حرفشان به‌واسطه این شهدا پیش خدای متعال خریدار داشته باشد.

 

صدای «الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب» شب زنده داران تا به آسمان می‌رسد، هر عاشقی برای اینکه با معشوقش که خداوند باری تعالی است حرف دل زند، گوشه ای را انتخاب کرده و نشسته، امشب فاصله زمین و آسمان خیلی نزدیک شده، انگار فرشته ها و ملائکه در جمع حاضر بودند تا دعای حاضرین را بشنوند و برای استجابت به آسمان ببرند.

 

زمانی که مداح ندای «الهی العفو» سر می‌دهد و با سوز و نوا با خداوند صحبت می‌کند، اشک‌ها بدون اختیار بر صورت جاری می‌شود و دست‌ها رو به آسمان می‌رود و در این زمان صدای هق هق حاضرین به گوش می‌رسد.

 

مردم مؤمن و متدین با طلب استغفار، دعا و تضرع از این شب استقبال کردند و این شب رحمت را تا طلوع فجر پاس داشتند.

 

.

کد خبر 1261023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha