گزارشی از فعالیت خیریه های اسلامی انگلیس در ماه مبارک رمضان

یکی از فعالیت های بسیار مهم سازمان‌های خیریه اسلامی در انگلیس در ماه مبارک رمضان توزیع مواد غذایی است، زیرا به دلیل هزینه‌های زندگی و تورم بالا در این کشور، افراد بیشتری برای دریافت کمک به بانک‌های مواد غذایی مراجعه می‌کنند.

خبرگزاری شبستان،جهان اسلام: یکی از فعالیت های بسیار مهم سازمان‌های خیریه اسلامی در انگلیس در ماه مبارک رمضان توزیع مواد غذایی است، زیرا به دلیل هزینه‌های زندگی و تورم بالا در این کشور، افراد بیشتری برای دریافت کمک به بانک‌های مواد غذایی مراجعه می‌کنند.

 

«میدل ایست آی» با ارائه گزارشی در این زمینه نوشت: هزاران نفر هر روز عصر در بیرون از مسجد شرق لندن در «تاور هملتز» صف می‌کشند تا بسته‌های غذایی را دریافت کنند.

 

همچنین به گفته مدیریت مسجد شرق لندن، تعداد وعده‌های غذایی که هر روز برای افطار مسلمانان تهیه می‌شود برای کمک به نیازمندان دو برابر شده است.

 

از زمان شیوع همه گیری کرونا، مسجد «تاور هملتز» یک بانک غذایی را در داخل مجموعه وسیع خود راه اندازی کرده است. این پروژه ابتدا در سال 2020 برای کمک به افرادی که به دلیل قرنطینه شغل خود را از دست داده‌اند و همچنین تحویل غذا به سالمندانی که به دلایل بهداشتی در قرنطینه بودند، راه اندازی شد.

 

اما افزایش نجومی هزینه‌های غذا و انرژی در انگلیس، تقاضا برای خدمات بانک‌های غذایی را به سطح بی‌سابقه‌ای رسانده است و داوطلبان را در تلاش برای برآوردن نیازهای جامعه‌ای که از بالاترین سطوح محرومیت در پایتخت بریتانیا رنج می‌برد، کرده است.

 

«سوفیا علم» که پروژه‌های مرکز خیریه اسلامی «مریم» را مدیریت می کند، گفت که تعداد افرادی که از بانک غذایی استفاده می کنند و از وعده‌های افطاری رایگان ارائه شده توسط مسجد بهره می برند، در بالاترین حد خود بوده است.

 

او می‌گوید: در این 30 سال کار در تاور هملتز، هرگز چنین چیزی ندیده‌ام. فکر می‌کردم چنین فقری فقط در شمال کشور وجود دارد، اما تنها در چند هفته گذشته در اینجا صدها بسته غذا به مردم نیازمند و پناهندگانی که اسکان داده شده‌اند، داده ایم.

 

علم افزود: روزانه نزدیک به هزار نفر برای افطار به این مرکز می آیند.

 

«سارا بیگم» در چهار تا پنج ماه گذشته از بانک مواد غذایی در مسجد شرق لندن استفاده کرده است، زیرا هزینه‌های زندگی او به دلیل افزایش قبوض آب و برق سه برابر شده است.

 

ماه گذشته، تحقیقات شبکه مستقل کمک‌های غذایی (IFAN) نشان داد که بانک‌های مواد غذایی برای برآوردن تقاضای بی‌سابقه افرادی که سر کار هستند از جمله معلمان و پرستاران در تلاش هستند.

 

در این گزارش آمده است که بیش از 80 درصد خیریه ها برای اولین بار از تعداد قابل توجهی از مردم حمایت کرده اند، در حالی که بسیاری می گویند تقاضا در میان بازنشستگان و خانواده های دارای نوزاد در حال افزایش است.

 

کارگرانی دست به اعتصاب زده اند نیز بخش بزرگی از کسانی را تشکیل می‌دهند که به بانک‌های مواد غذایی روی آورده‌اند. آنها گسترده‌ترین اعتصاب‌های بخش دولتی در دهه‌های اخیر را به دلیل کاهش درآمد واقعی و افزایش تورم انجام داده اند.

 

بحران هزینه‌های زندگی در بریتانیا از سال 2021 آغاز شد، زمانی که قیمت بسیاری از مایحتاج اولیه سریعتر از درآمد خانوارها افزایش یافت و باعث کاهش شدید درآمدهای واقعی شد.

کد خبر 1261101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha