تقوا، وحدت و اقامه حکومتی نظام مند از دغدغه های مهم امام علی بود

حجت الاسلام امیدیان، با اشاره به اینکه آخرین دغدغه های امام علی(ع) تقوا، وحدت و اقامه حکومتی نظام مند، اصلاح و ایجاد الفت میان افراد جامعه، آخرین دغدغه امام(ع) است، گفت: تقوا اساس همه اعمال انسان است.

حجت الاسلام مراد امیدیان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در لرستان، در رابطه با اهمیت شب های قدر اظهارداشت: ش قدر، شبی سرنوشت ساز بوده که در آن تقدیر انسان ها رقم می خورد.

 

امام جمعه شهرستان سلسله با بیان اینکه آخرین دغدغه حضرت امیرالمؤمنین(ع) سه چیز بود، افزود:  مرحوم سید رضی، مؤلف نهج البلاغه در مقدمه نامه 47، زمان نگارش این متن بسیار حساس است و هنگامى كه امیرالمؤمنین(ع) در بستر شهادت قرار دارد و آخرین ساعات عمر شریفش را سپرى مى كند، در چنین موقعیتى امام(ع) مطالبى عمومی را که براى زندگى انسان در دنیا و آخرت(فردى و اجتماعى) ضرورت دارد، مورد تأكید قرار مى کند، تا از آن غفلت نشود.

 

وی عنوان کرد: امام علی(ع) خطاب به امام حسن و امام حسین(ع) و سایر فرزندان و بستگان و پیروان امیرالمؤمنین(ع) بر تقوا سفارش می کند و می فرماید: توصیه می کند تقوا روح همه ارزش ها و اساس و محور همه اعمال و کارهای انسان است.

 

حجت الاسلام امیدیان خاطرنشان کرد: پس از سفارش به تقوا می فرماید بى نظمى، هرج و مرج، به هم ریختگى، حساب و كتاب نداشتن كارها، بدترین خطرى است كه جامعه اسلامى را تهدید مى كند.

 

وی ادامه داد: سفارش به «نَظْمِ أَمْرِکُمْ» بعد از تقوا، مهم ترین خواسته امام علی(ع) است، یعنی وحدت و نظم اجتماعی حفظ شود.

 

امام جمعه شهرستان سلسله خاطرنشان کرد: در این راستا منظور امام علی(ع) این است که با قضیه حکومت و نظام، منطبق با نظم و انضباط رفتار کنید.  

 

حجت الاسلام امیدیان با اشاره به سفارش حضرت علی(ع) به «صَلاِحِ ذَاتِ بَیْنِکُم»، عنوان کرد: این سفرش نیز یک خطاب عمومی و مفهوم اجتماعی است.

 

وی در ادامه یادآور شد: امام علی(ع) به اصلاح و ایجاد الفت میان افراد جامعه، وصیت می کند و به فرمایشات امام علی(ع) در جامعه امروی ضروری است.

 

حجت الاسلام امیدیان اظهارکرد: تقوا، نداشتن تفرقه و اقامه حکومتی نظام مند، اصلاح و ایجاد الفت میان افراد جامعه، آخرین دغدغه امام(ع) است.

کد خبر 1261272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha