ایران می تواند به محور هم اندیشی نخبگانی قرآنی در جهان اسلام تبدیل شود

مصطفوی با اشاره به ابتکارات سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، گفت: جمهوری اسلامی ایران این استعداد را دارد به محور هم اندیشی های نخبگانی قرآنی در جهان اسلام تبدیل شود.

دکتر «مهدی مصطفوی» در حاشیه بازدید از سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به شعار سال و تاکیدات رهبر معظم انقلاب درخصوص رونق اقتصاد و مهار تورم، گفت: همه متخصصان اقتصادی در کشور یک اتفاق نظری دارند که در صورت بهبود شرایط اقتصادی، تولید افزایش یافته، گردش سرمایه را فعال می کند و باعث ایجاد شغل می شود.

 

عضو شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به برگزاری سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، افزود: به خاطر سوابق تمدنی، فرهنگ، محصولات و تولیدات فرهنگی یکی از مزیت های کشورمان می باشد که اگر مسئولان و دست اندرکاران بتوانند برنامه ریزی خلاقانه ای داشته باشند تا تولیدات فرهنگی رونق یابد و میزان تولیدات فرهنگی در حوزه های فیلم، تئاتر، کتاب، نمایشگاه های هنری و صنایع دستی توسعه پیدا کند. 

 

وی با بیان اینکه باید بخش خصوصی را در راستای توسعه فرهنگی تقویت کنیم، خاطرنشان کرد: با تولید و عرضه محصولات متنوع فرهنگی می توانیم بازار داخلی را پوشش دهیم و زمینه مناسبی برای صادرات نیز فراهم خواهد شد، بنابراین اقتصاد نیز رونق خواهد یافت.

 

مصطفوی با بیان اینکه محصولات فرهنگی در کشورهای مختلف به ویژه کشورهای اسلامی خواهان زیاد دارد، گفت: بازار کشورهای اسلامی یکی از مزیت های ایران در حوزه محصولات فرهنگی محسوب می شود بنابراین اگر به توسعه صادرات محصولات فرهنگی بپردازیم، هم شعار سال را عملیاتی کرده ایم و هم به توسعه اقتصاد ملی، توسعه فرهنگ در منطقه و صادرات محصولات فرهنگی در منطقه کمک کرده ایم. این اقدام باعث ایجاد همگرایی در منطقه و از بین بردن تنش های فرهنگی در منطقه می شود.

 

عضو شورای راهبردی روابط خارجی درخصوص بخش بین الملل سی امین نمایشگاه قرآن کریم، گفت: متاسفانه در سالیان قبل به دلایل مختلف به بخش بین الملل نمایشگاه کم توجهی شده است اما امسال شاهد هستیم که بخش بین الملل نمایشگاه قرآن فعال تر شده است و برای نخستین بار بود که وزارت ارشاد و سازمان فرهنگ و ارتباطات از شخصیت ها و مسئولان فرهنگی کشورهای مختلف برای حضور در این رویداد قرآنی شرکت کنند و امسال حدود ۱۵ کشور در سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم حضور دارند که بی سابقه است.

 

مصطفوی اظهارامیدواری کرد که حضور کشورهای خارجی در نمایشگاه قرآن توسعه یابد و گفت: اگر به هنگام از اهالی و فعالات قرآنی کشورهای مختلف به ویژه مسلمان برای حضور در نمایشگاه دعوت کنیم، فعالان قرآنی حتما حضور می یابند و بخش بین الملل رونق بیشتری خواهد یافت.

 

وی یادآور شد: برگزاری نشست قرآنی بین المللی با حضور مهمانان خارجی از ابتکارات سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن است و این نشست قرآنی در تهران، یک قدم بسیار زیبایی بود که بتوانیم معارف و ارزش های قرآنی خود را در عرصه بین الملل ارائه دهیم و یک همفکری بین اندیشمندان از کشورهای مختلف به وجود بیاوریم.

 

عضو شورای راهبردی روابط خارجی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران این استعداد را دارد به محور هم اندیشی های نخبگانی قرآنی در جهان اسلام تبدیل شود.

 

مصطفوی درخصوص ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیز گفت: دستگاه های اجرایی ذی ربط برای آگاهی بخشی نسبت به اهمیت و ارزش حجاب برنامه هایی را تنظیم کرده اند. وی تاکید کرد: باید ارزش حجاب تبیین شود و با روش منطقی جلوی هنجارشکنی هایی که قطعا مخل امنیت فرهنگی و امنیت روانی جامعه هست، گرفته شود. تجربیات سال های گذشته کمک بزرگی است به اینکه نوعی ممانعت از بی حجابی و هنجارشکنی انجام شود که موجب تنش نشود.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1261280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha