مهمترین ویژگی‌های شب های قدر احیاء و نیایش به درگاه الهی است

حجت الاسلام صالحی،گفت: شب قدر شب تجلی میعاد انسان با خداونداست و از ویژگی‌های مهم این شب احیاء و نیایش به درگاه الهی است.

حجت الاسلام محمد صالحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه،ضمن تسلیت بمناسبت ایام شهادت و سوگواری شهادت حضرت علی (ع) ، گفت: شب قدر اوج معنویت و عبادت ماه مبارک رمضان است. شبی که قرآن؛ کلام خداوند در آن نازل شده است و مقدرات زندگی بشر تا شب قدر آینده در آن تعیین می‌شود لذا امام صادق (ع) در این‌باره می‌فرمایند: «ابتدای سال، شب قدر است، در آن شب آنچه از این سال تا سال آینده انجام خواهد گرفت، نوشته می‌شود»

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت غسل شب قدر ،افزود:  امام موسی بن جعفر (ع) در این‌باره می‌فرمایند: «من اغتسل لیلة القدر واحیا‌ها الی طلوع الفجر خرج من ذنوبه» کسی که در شب قدرغسل کند و تا طلوع صبح بیدار بماند و مشغول عبادت و نیایش الهی باشد از گناهانش پاک می‌شود.

 

وی با بیان اینکه  در ایام ماه مبارک رمضان و شب های قدر باید از ظرفیت عظیم و معنوی بقاع متبرکه استان بهره برد،خاطر نشان کرد: شب‌های قدر از هزار ماه برتر است و آن چیز که مسلم است ارزش این شب‌ها بسیار بالاست و فرشتگان توان نوشتن ثواب‌های آن را ندارند .

 

حجت الاسلام صالحی، با اشاره به اینکه مراسم احیای شب‌های قدر  همچون سال های گذشته در بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می شود، اظهار کرد: مراسم احیای شب های قدر بصورت ویژه در آستان مبارک امامزاده ابراهیم طاق بستان، مسجد و چاه صاحب الزمان و آستان مبارک سیده فاطمه در شهر کرمانشاه و حرم مطهر احمد بن اسحق(ره)، امامزاده احمد(ع) سنقروکلیایی و امامزاده ابراهیم(ع) کنگاور برگزار می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ، گفت: قرائت دعای جوشن کبیر، زیارت عاشورا، سخنرانی، مداحی، اقامه نماز و برگزاری آیین قرآن به سر گرفتن از برنامه های شب های قدر است.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه شب های قدر فرصتی برای الگو گرفتن از شیوه زندگی قرآنی حضرت علی (ع) است، تصریح کرد:شب‌های قدر فرصت بسیار مناسبی برای استغفار و عبادت است لذا باید قدر این شب‌های مبارک را بدانیم و با خواندن ادعیه و اعمال ذکر شده در کتب مذهبی از فرصت بزرگ این شب‌ها استفاده کنیم.

کد خبر 1261312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha