ندای الغوث الغوث در آسمان شهر اراک طنین انداز شد

همزمان با دومین شب از شب های مبارک قدر، فریاد الغوث و العفو در آسمان شهر اراک طنین انداز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، مردم مومن، موحد و ولایتمدار استان مرکزی و شهر اراک شامگاه گذشته با حضور در مساجد، تکایا، حرم مطهر امامزادگان، حسینیه ها و گلزار شهدا دومین شب از شب های قدر را گرامی داشته و به دعا و نیایش به درگاه پروردگار خود پرداختند

 

در شبی آمیخته با عطر مناجات بود، بار دیگرفریاد الغوث الغوث و الهی العفو در شب شهادت مولای متقیان حضرت علی علیه السلام در آسمان شهر اراک طنین انداز شد و مردم مومن و ولایتمدار استان مرکزی خاندان عصمت و طهارت (ع) را شفیع خود قرار دادند.

 

در شب شهادت امام اول شیعیان، حضرت علی علیه السلام مردم مومن و ولایتمدار و عاشقان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام از زن و مرد و کوچک و بزرگ، با بر تن داشتن جامعه سیاه عزا و در دست داشتن کلام وحی در مساجد، مصلاها، حرم مطهر امامزادگان حضور یافته و در غم شهادت آن امام همام اشک ماتم ریختند.

 

مادران و پدران نیز که کودکان خوردسال خود را در آغوش داشتند تا سحرگاه در این مراسم حضور داشته و به دعا و نیایش پرداخته و ندای الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب را در شب قدر، با دعا و نیایش به درگاه حق دل و جان خود را صیقل داده و با اشک های خود دل هایشان را شستشو دادند.

 

کانون های مساجد استان مرکزی نیز میزبان عزاداران بودند و با برپایی برنامه های معنوی، قرائت دعا، اقامه نماز، سخنرانی و قرآن به سر از میهمانان خود پذیرایی کردند.

 

کانون فرهنگی هنری شهید احمد گلمحمدی، مسجد صاحب الامر(عج) کوی صالح آباد اراک نیز میزبان شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس و این شب گرانقدر آمیخته به عطر شهادت شد و شرکت کنندگان اعمال شب قدر را در کنار پیکر مطهر این شهید بزرگوار برگزار کردند.

 

قرائت قرآن، دعای جوشن کبیر، مجیر، زیارت عاشورا، اقامه نماز قضا و دیگر ادعیه و اعمال وارده در این شب و قرآن به سر از برنامه های این شب بود.

کد خبر 1261433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha