مراسم شهادت امام علی(ع) در آستان حرمین امامین جوادین(ع) برگزار شد+ عکس

آستان مقدس امامین جوادین به مناسبت شهادت امام علی(ع) و شب قدر برنامه‌ها و مراسم‌هایی را با حضور مومنان و زائران برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجوادین، به مناسبت سالروز شهادت امام علی(ع)، آستان مقدس امامین جوادین شب گذشته(سه شنبه 22 فروردین) شاهد حضور گسترده موکب‌ها و هیئت‌ها در شهر کاظمیه برای احیای مراسم شهادت امام علی(ع) بود.

 

عزاداران موکب‌ها و هیئت‌های حسینی به همین مناسبت پرچم‌ها عزا را برافراشته و شعارهای ولایی را در غم و اندوه این مناسبت سردادند.

 

در همین حال، دبیرخانه آستان مقدس الجوادین مراسم عزاداری را به همین مناسبت با مشارکت «سید عبدالنافع موسوی» خطیب حسینی برگزار کرد.

 

موسوی درباره زندگی امام علی(ع)، بعد اخلاقی و انسانی به عنوان اولین شاگرد مکتب رسول الله(ص) و مهم‌ترین فضایل این امام همام و تاکید امام علی(ع)بر دست گیری از فقرا و کمک به ایتام و لزوم الگوبرداری از سیره این امام(ص) سخنرانی کرد.

 

«عادل کاظمی»، «علی کاظمی» و «حمید التمیمی» از مرثیه خوانان اهل بیت(ع) در رثای این مصیبت مرثیه خوانی کردند. انبوهی از مومنان در این آستان این مناسبت و شب قدر را احیا کردند و تا پاسی از صبح به راز و نیاز و عبادت و دعا پرداختند.

کد خبر 1261437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha