از توزیع ۱۵۰۰ پرس غذای گرم بین نیازمندان تا دسته‌روی عزاداران کردستانی در سالروز شهادت امیرالمومنین(ع)

سالروز شهادت امیرالمومنین حضرت علی(ع) در شهرها و روستاهای کردستان با برنامه‌های متنوعی از جمله دسته‌روی عزاداری، محافل قرآنی، توزیع غذای گرم بین نیازمندان همراه بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، ارادت کردستانی‌ها به اهل بیت پیامبر(ع) زبانزد است، در هر مناسبت مذهبی ویژه برنامه‌های گسترده‌ای در شهرهای استان برگزار می‌شود.

 

به مناسبت سالروز شهادت امام علی(ع) مراسم دسته‌روی عزاداری در شهر توپ آغاج برگزار شد و بزرگ و کوچک،پیر و جوان در این مراسم شرکت کردند.

 

حضور هیئتی‌ها و بچه‌های مسجدی در این مراسم و برنامه‌ها همیشه پررنگ است هر کدام گوشه‌ای از کار را برعهده می‌گیرند و از دیشب تا امشب نیز به مناسبت شهادت امیرالمومنین(ع)، فعالیت‌ها و برنامه‌هایی نظیر برپایی ایستگاه صلواتی، توزیع غذای نذری، شرکت در مراسم عزاداری و دسته‌روی و برنامه‌های قرآنی به همت جوانان انجام شد.

 

۱۲۵ هیات کردستان متولی برگزاری برنامه‌های سالروز شهادت امیرالمومنین

مظفر آئینی رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان ضمن تسلیت سالروز شهادت امام علی(ع) اظهار کرد: امسال ۱۲۵ هیات در سطح استان متولی برگزاری برنامه‌های سالروز شهادت امیرالمومنین بودند.

 

وی افزود: در شهرستانهای قروه و بیجار نیز ۱۲ هیئت مراسم دسته‌روی و عزاداری برگزار کردند و ۱۱۹ مبلغ به هیئات و تکایای استان اعزام شدند.

اهدای خون یکصد نفر از اعضای هیئات مذهبی شهر سریش‌آباد
آئینی برپایی ۴۰ ایستگاه صلواتی در سطح استان، اهدای خون یکصد نفر از اعضای هیئات مذهبی شهر سریش‌آباد و برگزاری ۸۰ روضه خانگی را از برنامه‌های انجام شده در سالروز شهادت امام علی(ع) ذکر کرد.

 

وی توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان را نیز از دیگر اقدامات هیئات مذهبی در استان خواند.

 

توزیع یک‌هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم بین نیازمندان

حجت‌الاسلام حسن رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مریوان هم پخت یک‌هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم و توزیع آن بین نیازمندان را از فعالیت‌های انجام شده در سالروز شهادت امیرالمومنین علی(ع) ذکر کرد و یادآور شد: در ایام رمضان‌المبارک نیز تاکنون چهار هزار پرس غذای گرم در محلات حاشیه‌ شهر و روستاهای اطراف توزیع شده است.

وی افزود: امام علی(ع) در دستگیری فقرا و نیازمندان همواره پیشقدم یودند و امروز این امام بزرگوار الگوی همه ما در کمک به نیازمندان است.

 

توزیع نان مهربانی توسط کانون‌های فرهنگی مساجد

بهزاد کیامهر مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز اعلام کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز علاوه بر برگزاری محافل قرآنی و جزء‌خوانی در مساجد بستر لازم برای توزیع نان مهربانی را فراهم کردند.

 

وی توزیع نان رایگان بین نیازمندان و پخت آش نذری را از فعالیت‌های کانون‌های مساجد ذکر کرد.

 

کد خبر 1261519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha