روز قدس، میراث ابتکاری در حمایت از حقوق مستضعفان است

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شیروان گفت: روز قدس میراث ابتکاری است که رهبر کبیر انقلاب در راستای دفاع و حمایت از حقوق مستضعفان و مبارزه با استکبار جهانی آن را ابداع کردند.

حجت الاسلام کاظم حریف- مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شیروان- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهار کرد: این اقدام و نامگذاری از سوی امام (ره) نشان دهنده این است که ایشان نگاه عمیقی به دفاع از حقوق مستضعفان دارند و همین اقدام باعث شد که مسلمانان در کشورهای مختلف در بحث قدس شریف به اتحاد، همبستگی، همصدایی و یکپارچگی برسند.

 

وی خاطرنشان کرد: امام(ره)  آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام روز قدس نامگذاری کردند به جهت قرابت، همراهی  و همزمانی که با شب های قدر دارد قداستی به این مسئله بخشیده و می خواهد نشان دهد علاوه بر جنبه سیاسی این موضوع، جنبه دینی و معنوی هم به آن اضافه شده و به عنوان یک واجب شرعی مطرح شده است.

 

حجت الاسلام حریف بیان کرد: نگاه عربی که بگوییم روز قدس مختص فلسطین و اعراب است قطعا اشتباه است و مسئله قدس، مسئله اول جهان اسلام است، بنابراین برای تک تک مسلمان واجب است که نسبت به آن دغدغه داشته باشند و باید روز قدس را روز بسیج عمومی ملت های ایران اسلامی در برابر استکبار جهانی دریابیم.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شیروان اضافه کرد: روز قدس روز فلسطین نیست، روز اسلام است، روز مسلمانان است، روزی که متعلق به تک تک مسلمانان جهان است.

 

 

کد خبر 1261748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha