آغاز حمایت مردم خراسان شمالی از ملت فلسطین با شعارهای ضدصهیونیستی

همزمان با روز جهانی قدس و آغاز راهپیمایی ملت ایران در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، راهپیمایی مردم خراسان شمالی هم در اقصی‌نقاط این استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ امروز جمعه بیست‌و‌پنجم فروردین‌ماه و مصادف با بیست‌و‌سوم ماه مبارک رمضان، همزمان با روز جهانی قدس و آغاز راهپیمایی ملت ایران در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، راهپیمایی مردم خراسان شمالی هم در اقصی‌نقاط این استان آغاز شد.

 

این حرکت حماسی در بجنورد مرکز خراسان شمالی از محل میدان شهید آغاز شد و راهپیمایان پس از طی کردن مسیرهای اصلی منتهی به مصلای امام خمینی(ره) پای سخنان حجت‌الاسلام "علیرضا ادیانی" رییس عقیدتی سیاسی فراجا خواهند نشست.

 

راهپیمایان ضدصهیونیستی در شهرستان‌های استان از جمله شیروان، مسیر  چهارراه دفاع مقدس تا مصلای امام خامنه‌ای، در آشخانه از چهارراه بانک رفاه تا مسجد جامع و فاروج از  مسجد آل یاسین تا چهارراه رضوی را با شعارهای حمایتی از ملت فلسطین طی خواهند کرد.

 


خیابان ولی‌عصر تا مجتمع فرهنگی بسیج مسیر راهپیمایی مردم در اسفراین، میدان امام خمینی تا مصلای نماز جمعه مسیر راهپیمایی مردم در جاجرم، میدان ارشاد تا چهارراه مرکزی در گرمه و میدان معلم تا مسجد جامع هم مسیر راهپیمایی مردم در رازوجرگلان است.

 

بر اساس اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، راهپیمایی مردم در خراسان شمالی در ۲۷ نقطه برنامه ریزی شده و با توجه به شعار امسال روز قدس که «فلسطین محور وحدت جهان اسلام؛ قدس در آستانه آزادی» انتخاب شده،  مردم، آزادی قدس و نابودی رژیم صهیونیستی را فریاد می‌زنند.

 

مشت‌های گره کرده آحاد مردم و سر دادن شعارهای "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر آمریکا" و همچنین "فلسطین فلسطین حمایتت می‌کنیم" بیانگر خشم مردم از جنایات رژیم کودک کش اسرائیل و حمایت از مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین است.


طنین فریادهای ملت ایران و خاصه مردم خراسان شمالی با تاکید بر اتحاد جوامع اسلامی در نابودی رژیم صهیونیستی، امیدبخش نابودی رژیم اسرائیل پس از هفتاد و اندی سال جنایت و سلطه بر ملت فلسطین است تا این رژیم نتواند هشتاد سالگی خود را ببیند.


قدس، قبله نخستین و حرم دوم مسلمانان جهان، سرزمین اصلی و وطن میلیون‌ها آواره مسلمان فلسطینی است که استکبار جهانی توسط صهیونیسم جنایتکار، از سال 1948 آن سرزمین را از دست ساکنانش خارج ساخت و تحت سلطه نیروهای اشغالگر قدس قرار داد.


این توطئه از همان اولین سال‌های اجرا، با مقاومت مردم مسلمان فلسطین و اعتراض مسلمانان و انسان‌های آزاده و بیدار دل جهان مواجه شد و به شکل مبارزات پیگیر و سیاسی ـ نظامی، چهره خود را نشان داد.


 ملت مسلمان ایران نیز پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مسأله آزاد‌سازی فلسطین از چنگال غاصبان قدس را سرلوحه آرمان‌هایش قرار داده و همه ساله روز قدس را به روز فریاد کشیدن بر سر ستمکاران تاریخ تبدیل کرده است.

 

پس از پیروزی انقلاب، امام خمینی در اولین فرصت، آخرین جمعه ماه رمضان  را برای به نمایش گذاردن حساسیت جهانی نسبت به سرنوشت قدس و نجات آن از چنگال صهیونیست‌های جنایتکار، به عنوان «روز قدس» تعیین کردند.

 

 

کد خبر 1261785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha