مقام «رضا»؛ بالاترین مقام در بندگی خداوند/ نابودی اسرائیل؛ مقدمه ظهور حضرت مهدی(عج) است

استاد حوزه علمیه قم گفت: روز قدس روز دفاع از مظلومیت ملت فلسطین است و برای مقدمه سازی ظهور باید غده سرطانی اسرائیل از بین برود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، حجت الاسلام سید احمد میردامادی در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) گفت: شب قدر هدیه خدا به پیامبر اکرم(ص) و امت رسول الله است که بنده می تواند در یک شب مسیرصد ساله را طی کند.

 

استاد حوزه علمیه قم افزود: قدر، از مهم ترین شب ها و شب سرنوشت سازی و تقدیر است و مقدرات ما در این شب تعیین و امضا می شود.

 

حجت الاسلام میردامادی ادامه داد: یکی از معنای قدر، تنگی است و در این شب آن قدر فرشتگان به زمین هبوط می کنند و دعای مومنان را آمین می گویند که زمین برای حضور فرشتگان تنگ می شود. معنای دیگر قدر، ارزش است امشب شب با قدر و ارزشی است و یکی از سفارشات شب قدر دعاست.

این استاد حوزه افزود: دعا، احترام به پدر و مادر از مواردی است که انسان را بزرگ می کند و به او عظمت می دهد؛ شب قدر، شب خواسته های بزرگ است، لذا در این شب از خداوند ایمان، یقین و سلامت در دین بخواهید.

 

حجت الاسلام میردامادی افزود: امشب بندگان باید از خدا مقام رضا بطلبند. مقام رضا و رضوان الهی بالاترین مقام در بندگی خداوند است و این مقام از بهشت برتر و بالاتر است و این همان فوز عظیم است.

 

این استاد حوزه در ادامه گفت: راه کوتاه برای مقام رضای الهی ، رضای مادر شیعیان فاطمه زهراست و حقیقت لیله القدر صدیقه طاهره فاطمه الزهرا(س) است. در خطبه فدکیه اشاره شده است که اگر برای امام زمان خود قدمی برداریم حضرت فاطمه(س) راضی می شود.

 

حجت الاسلام میردامادی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شخصیت حضرت محمدهلال بن علی(ع) گفت: امامزاده ها کانون معنوی اسلام و پایگاه شیعه هستند و وجود شریف این امامزاده ها در گسترش مکتب تشیع در ایران و جهان موثر است.

 

این استاد حوزه در بخش پایانی سخنانش با اشاره به نامگذاری جمعه پایانی ماه رمضان به نام روز قدس گفت: روز قدس روز دفاع از مظلومیت ملت فلسطین است.

 

حجت الاسلام میردامادی افزود: برای مقدمه سازی ظهور باید غده سرطانی اسرائیل از بین برود.

کد خبر 1261810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha