حمایت از مردم مظلوم فلسطین ریشه در فرهنگ انتظار دارد/منتظران منجی(عج) ظلم را برنمی‌تابند

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه حمایت از مردم مظلوم فلسطین جزئی از فرهنگ انتظار است، گفت: همانطور که امام زمان(عج) پس از ظهور با ظلم و ظالمان مبارزه می‌کنند و حامی مطلومان‌اند منتظران ایشان نیز باید با ظلم در مبارزه و حامی مظلومان باشند.

آیت الله «رحیم توکل» در گفتگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان درباره اهمیت و ضرورت بزرگداشت روز جهانی قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین در فرهنگ انتظار برای ظهور امام زمان(عج)، اظهار کرد: مبارزه با ظالم و یاری مظلوم قاعده ای کلی است که در مسئله فلسطین و حمایت از مسجدالاقصی نیز جاری است و صدق می کند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: چراکه صهیونیست ها با ظلم و غاصبانه وطن فلسطینی ها را گرفتند، انسان های بیگناه را به قتل رساندند و ظلم علنی در حق مردم مظلوم فلسطین روا داشتند و مستکبران و قدرت های جهانی نیز با آنها همراهی کردند.

 

وی تصریح کرد: اما امروز به لطف خدا مسلمانان خود را پیدا کرده و اهمیت جنگ با ظالم را دریافته اند که اگر با ظلم نجنگند، ظالمان آنها را رها نمی کنند. با همین باور و روحیه امروز فلسطینیانی که زمانی با سنگ با رژیم غاصب صهیونیستی می جنگیدند امروز با موشک با اسرائیل می جنگند و کار را به جایی رسانده اند که اسرائیل علی‌رغم داشتن داعیه تشکیل دولت از نیل تا فرات، امروز در لاک خود فرو رفته و دور خود حصار کشیده است؛ اینها همه نشانه قدرت اسلام است.

 

آیت الله توکل در ادامه تأکید کرد: مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان است نباید اجازه دهیم با ظلم و جور آن را غصب کرده و مردم بیگناه را بکشند و بیرون بیندازند. امروز ما در آستانه پیروزی قرار گرفته ایم و رمز آن را می دانیم. استقامت ملت فلسطین نتیجه داده و اسرائیل در آستانه نابودی و اضمحلال قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه حمایت از مردم مظلوم فلسطین از جزئی از فرهنگ انتظار فرج حضرت بقیه الله الاعظم(عج) است، ابراز کرد: امام زمان(عج) پس از ظهور با ظلم و ظالمان مبارزه و آنها را ریشه‌کن می کنند و حق مظلومان را ستانده و به آنها می دهند، از این رو، آنها که منتظر ظهور این افق روشن جهان هستند باید همچون حضرت(عج) ظلم‌ستیز و با ظالمان در عناد و مبارزه باشند.

 

آیت الله توکل در پایان خاطرنشان کرد: محکوم کردن رژیم غاصب صهیونیستی در تجاوزه به مسجدالاقصی و فلسطین از طریق حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس، ابراز تنفر نسبت به دنیای کفر و ظلم و یاری کردن مظلوم است که جزء فرهنگ انتظار محسوب می شود؛ لذا آنان که منتظر ظهور دولت موعود است باید این روحیه را در خود ایجاد و تقویت کنند.

کد خبر 1261838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha