ارسال کتاب به ۹۰ کشور جهان از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

براتی با بیان اینکه مجمع جهانی تقریب مذاهب به ۹۰ کشور جهان کتاب ارسال می کند گفت: این کشورها شامل لبنان، ترکیه ، سوریه و سایر کشورهای اسلامی است

 «فریدون براتی»، مسئول اداره انتشارات مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مسئول این بخش در سی امین نمایشگاه بین اللملی قران کریم در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: ما امسال ۱۱۰ عنوان از مجموع ۴۰۰ عنوان کتابی که در مجمع تقریب مذاهب اسلامی داریم را در نمایشگاه قرآن برای عرضه در معرض دید عموم قرار داديم.

 

وی با بیان اینکه بیشتر کتاب های ما به زبان های عربی، فارسی و انگلیسی است افزود: بیشتر کتاب های قرآن ما به زبان عربی و فارسی و با اکثریت عربی می باشد.

 

وی با بیان اینکه نمایشگاه قرآن امسال خوب برگزار شد تصریح کرد: امسال نسبت به سالهای گذشته هم استقبال خوب بود و هم بخش های متنوعی برای خانواده ها در نظر گرفته شده بود ضمن اینکه در بخش عفاف و حجاب تنوع خوبی صورت گرفته بود.

 

براتی با بیان اینکه بخش کتاب امسال از محدویت برخوردار بود گفت: شاید به دلیل محدویت فضا بوده یا اینکه به دلیل تخصصی شدن غرفه ها در نمایشگاه امسال بوده است و با توجه به اینکه نمایشگاه، نمایشگاه قرآنی است و کتاب های متفرقه باید در نمایشگاه کتاب عرضه شود لذا یک دلیل هم این امر می تواند باشد.

 

وی بیان کرد: بخش اطلاع رسانی نمایشگاه قرآن امسال بسیار ضعیف عمل کرد و بنده از آن به عنوان یک کاستی و ضعف یاد می کنم در صورتی که در سال‌های گذشته اطلاع رسانی بهتر بود. توجه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بخش کتاب بسیارخوب بوده و خودشان نظارت مستقیم داشتند.

 

براتی با بیان اينکه پژوهشگاه مجمع تقریب مذاهب در استان قم قرار دارداظهار کرد: هزینه های بالای چاپ و افزایش قیمت کاغذ مهمترین مشکلات ناشران ما محسوب می شود که این مساله در کاهش چاپ کتاب هم بسیار تاثیر گذار است و با توجه به میزان واردات کاغذ، تامین کاغذ برای کل کشور مقدور نیست.ضمن اینکه سایر انتشارات هم با این معضل درگیر هستند.

 

وی اظهار کرد: افزایش قیمت قرآن هم به دلیل افزایش قیمت کاغذ می باشد که لازم است دولت تدبیری در حوزه انتشارات بیندیشد. براتی افزود: ما درکتاب های خود بیشتر از احادیث، روایات و قرآن استفاده می کنیم و فقط شامل قرآن نمی شود.

 

وی با بیان اینکه کتاب های ما بیشتر حول محور وحدت امت واحده‌ و تقریب مذاهب است خاطر نشان کرد: ما تا کنون به ۹۰ کشور جهان ( لبنان، سوریه، ترکیه و...) کتاب ارسال کردیم که محتوای این کتاب ها شامل روایات و احادیث مشترک بین شعیه و سنی و مذاهب اسلامی است. وی گفت: مجمع تقریب مذاهب عضو کمیته نمایشگاه های خارج از کشور هم است.

 

کد خبر 1261963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha