۷۵۷ نفر  همزمان با شب‌های قدر در خراسان جنوبی خون اهدا کردند

مهدی‌زاده با بیان اینکه در ایام ماه مبارک رمضان تعداد ۹۰۷ نفر در لیالی قدر برای اهدای خون به مراکز خونگیری مراجعه کرده‌اند، گفت: از این تعداد ۷۵۷ نفر موفق به اهدای خون شدند.

کامبیز مهدی‌زاده -مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی- در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار کرد: چهارمین پویش «مهر سرخ» همزمان با ماه مبارک رمضان در خراسان جنوبی اجرا می‌شود و مردم می توانند بعد از افطار جهت اهدای خون به مراکز خونگیری مراجعه کنند.

 

وی با بیان اینکه در ایام ماه مبارک رمضان تعداد 907 نفر برای اهدای خون در لیالی قدر به مراکز خونگیری مراجعه کرده‌اند، گفت: از این تعداد 757 نفر موفق به اهدای خون شدند.

 

مهدی‌زاده گفت: در دو شب نوزدهم و بیست و یکم ماه مبارک رمضان، 362 نفر از مراجعه کنندگان موفق به اهدای خون شده‌اند که از این تعداد 19 نفر خانم و 343 مرد هستند.

 

وی با اشاره به آمار مراجعه کننده در لیالی قدر سال گذشته، گفت: در لیالی قدر سال گذشته تعداد 276 نفر برای اهدای خون مراجعه داشته‌اند که از این تعداد 226 نفر (211 مرد و 15 نفر خانم) موفق به اهدای خون شدند.

 

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی تصریح کرد: امسال آمار اهدای خون در شب های قدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشت که جای قدردانی از مراجعه کنندگان دارد.

 

وی در پایان از مردم خواست برای اهدای خون در ایام ماه مبارک رمضان برا درمان بیماران همکاری کنند و گفت: بازه سنی اهداکنندگان خون از 18 تا 60 سال است و اهداکنندگان مستمر حداکثر تا 65 سالگی می‌توانند برای اهدای خون مراجعه کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1262011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha