بقاع متبرکه کانون توسل و ارادت به اهل البیت(ع) هستند

استاد حوزه علمیه و واعظ برجسته کشور گفت: آستان مقدس امامزادگان کانون توسل و ارادت به اهل البیت(ع) و ترویج معنویت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «مسعود عالی» روزپنجشنبه(22 فروردین) در برنامه یک ظهر بهاری در محل‌ آستان مقدس امامزاده زینبیه اصفهان با اشاره به وجود هشت هزار امامزاده در کشورمان اظهارداشت: گسترش تشیع در ایران ناشی از وجود چنین مراکز معنوی و حضور نسل اهل البیت(ع) بوده است.

سخنران مذهبی و استاد حوزه علیه افزود: آستان مقدس امامزادگان کانون توسل و ارادت به اهل البیت(ع) و ترویج معنویت هستند و مردم نیز اهتمام به توسعه این مراکز دینی دارند.

وی ادامه داد: وجود این شخصیت های بزرگ در کشور باعث شده تا در نقاط مختلف از فیض معنوی بهره مند و نورانیت دینی حاکم باشد.

 

واعظ برجسته کشور با بیان اینکه مردم برای عمران و آبادانی این مراکز دینی اهتمام داشته اند، اذعان داشت:‌ با حضور امام رضا(ع) در ایران خواهران ایشان او را همراهی می کردند که تعدادی از آنان در نقاط مختلف مثل زینبیه اصفهان خاک بوده و زیارتگاه شده اند.

وی با اشاره به ارتباط مردم با حضرت حق با پیوند با ائمه معصومین(ع) تصریح کرد: ارتباط خالق با بندگان و دنیا وابسته به وجود معصومین است.

 

حجت الاسلام عالی خاطرنشان کرد: اگر این ارتباط مردم با امامان معصوم قطع شود، آنگاه ریسمان اتصال با پروردگار نیز برقرار نخواهد شد.

 

وی جایگاه و عظمت این افراد را علت اصلی این موضوع دانست و یادآورشد: همانطور که وحی فقط بر پیامبران نازل می شد، ارتباط نیز با خاندان عصمت و طهارت برقرار می شود.

به گفته حجت الاسلام عالی، شان و جایگاه سبب چنین ارتباط به حساب می آید.

 

 

کد خبر 1262274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha