لزوم تشکیل کارگروه فرهنگی برای تحقق شعار سال

سردار یوسفی گفت: با توجه به نقش مردم در اقتصاد باید کارگروهی برای فرهنگ‌سازی شعار سال در خراسان جنوبی فعال شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سردار علیرضا یوسفی- جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی - امروز چهارشنبه (۳۰ فروردین) در اولین جلسه قرارگاه تحقق شعار سال که با حضور استاندار برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به نقش مردم در اقتصاد مورد تأکید رهبر معظم انقلاب، باید کارگروهی برای فرهنگ‌سازی شعار سال در استان فعال شود که دستگاه‌های فرهنگی و اقشار بسیج می توانند برای کاهش تورم و رشد تولید  و ترویج فرهنگ کار و تلاش کمک کنند.

 

وی در ادامه افزود: برای تقویت مشاغل خانگی باید با صنایع بزرگ، متوسط و کوچک پیوند بخورند که برای افزایش تولید باید در این زمینه کار مطالعاتی انجام شود.

 

جواد اشرفی- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی هم با بیان اینکه یکی از تأکیدات دولت تحقق شعار سال حسب منویات رهبر معظم انقلاب است، افزود: شعار سال ۱۴۰۲ از دو بخش سلبی و ایجابی تشکیل شده است؛ یعنی مهار تورم در کنارش راهبرد رشد تولید را دارد.

 

وی گفت: آنچه که در سطح استان بیشتر مبتلابه آن هستیم و باید برای آن برنامه‌ریزی کنیم رشد تولید است که در سطح تمام دستگاه‌های اجرایی و شهرستان‌ها وظیفه داریم که با کمک همدیگر گام‌های موثری در راستای رشد تولید و تحقق شعار سال برداریم.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: فرمانداران رئیس کارگروه نظارت تحقق طرح‌های اشتغال روستایی و عشایری هستند لذا اگر فرایند طرحی به لحاظ اشتغال و تعهد متقاضی مشکل دارد باید بررسی کنند تا اصلاح و تعیین تکلیف شود.

 

اشرفی به ارجاع چهار پرونده واحدهای تولیدی استان به کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع اشاره کرد و گفت: خروجی همه کارگروه‌ها و کمیته‌ها در تحقق شعار سال خلاصه می‌شود.

 

۳۷۱ پرونده در کارگروه رفع موانع تولید خراسان جنوبی بررسی شد

حامد حسن‌نژاد- سرپرست سازمان صمت خراسان جنوبی در جلسه با بیان اینکه طی سال گذشته کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان جنوبی ۶۳۴ مصوبه برای ۲۵۷ واحد داشته است، گفت: در حال حاضر ۲۴۶ مصوبه در دست اجرا، ۳۴۵ مصوبه اجرا شده و ۴۳ مصوبه نیز هنوز اجرایی نشده است.

 

وی در ادامه افزود: از ۴۳ مصوبه اجرا نشده، ۲۳ مصوبه به واسطه عدم پیگیری متقاضی و ۲۰ مصوبه نیز به واسط عدم اجرا توسط دستگاه‌ها اجرا نشده است.

 

حسن‌نژاد بیان کرد: در سال گذشته ۳۷۱ پرونده در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مطرح و مسائل و مشکلات پیرامون آنها مورد بررسی قرار گرفته است.

 

سرپرست سازمان صمت خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۵۴۶ واحد در بخش صنعت با ایجاد ۱۳ هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی، تصریح کرد: همچین ۷۵۸ واحد معدنی در خراسان جنوبی فعالیت دارد که در این بخش برای ۱۳ هزار و ۳۵۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

 

وی به برنامه‌های عملیاتی اداره کل صمت خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۲ برای تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: نظارت و بازرسی از واحدهای تولیدی و صنفی و جلوگیری از گران‌فروشی، تسریع در صدور مجوزهای کسب و کار، تأمین مالی واحدهای صنعتی، معدنی و صنفی، توسعه زیرساخت‌های معدنی و صنایع آن، توسعه اکتشافات معدنی، جذب سرمایه‌گذاری، استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها و ارتقا بهره‌وری در دستور کار است.

 

حسن‌نژاد ادامه داد: تمرکز بر تکمیل طرح‌های نیمه تمام صنعتی و معدنی، رفع موانع تولید با برگزاری جلسات مستمر کارگروه تسهیل، شناسایی و تهیه طرح‌های صنعتی و معدنی قابل اجرا، تسهیل فرایند صادرات، تکمیل زیرساخت‌ها و راه‌های دسترسی به شهرک‌ها و نواخی صنعتی، اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری، به‌روزبرسانی واحدهای صنعتی، توسعه خوشه‌های کسب و کار و تقویت جایگاه مرز از جمله برنامه‌های عملیاتی اداره کل صمت در سال جاری است.

 

بیش از ۱۶۳ درصد تعهد اشتغال در خراسان جنوبی محقق شد

غلامرضا اشرفی -مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی نیز گفت: تعهد ابلاغی به استان برای سال گذشته ۱۰ هزار و ۷۷۹ نفر اشتغال بوده که با ایجاد ۱۷ هزار و ۶۶۴ فرصت شغلی بیش از ۱۶۳.۸ درصد این تعهد محقق شد.

 

وی از صدور ۳۴۱ مجوز مشاغل خانگی در سال گذشته خبر داد و افزود: اعتبارات این حوزه ۸۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود که ۷۹ درصد آن جذب شده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان تعهد اشتغال استان در سال جاری را ۱۰ هزار و ۶۵۹ نفر اعلام کرد.

 

 

 

کد خبر 1262718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha