ریشه قوی وحدت قرآنی و اسلامی در ترکمن صحرا روزنه نفوذ دشمنان را بسته است

جرجانی گفت: بنیان و ریشه قوی وحدت قرآنی و اسلامی در ترکمن صحرا روزنه نفوذ و تفرقه افکنی دشمنان را بسته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، موسی جرجانی در مراسم افطاری وحدت و مقاومت در گرگان گفت: بنیان و ریشه قوی وحدت قرآنی و اسلامی در ترکمن صحرا و استان گلستان روزنه نفوذ و تفرقه افکنی دشمنان را بسته است.

 


نویسنده و پژوهشگر اهل سنت ترکمن افزود: اتحاد و همدلی شیعه و سنی در ترکمن صحرا زبانزد است و بنا به منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری و نماینده ولی فقیه در استان، گلستان الگوی وحدت نه تنها در کشور بلکه در جهان اسلام است.

 

وی در ادامه با اشاره به نقش والای امام حسین (ع) در نهضت اسلامی، گفت: صوفیان و بزرگان ترکمن از قدیم الایام کتاب دست نویس امام حسین (ع) را که به نظم و نسر نوشته شده است را در ایام ماه مبارک رمضان و به ویژه در موقع سحر با حزن و اندوه می خواندند و روایت می کردند.

 


موسی جرجانی با بیان اینکه، امام حسین (ع) الگوی ایثارگری، شهادت، پیاداری و مقاومت است، افزود: همین پایداری و مقاومت امام حسین (ع) در اشعار و افکار مختومقلی در سرودن اشعاری برگرفته از آیات قرآن کریم و در وصف اهل بیت (ع) و به خصوص متوصل شدن و التماس دعا داشتن از 12 امام و حضرت عباس (ع) به کرات در اشعار شاعر دیده می شود.

 

 

 

کد خبر 1262773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha