مخاطب محوری برنامه های تلویزیونی نباید به کیفیت برنامه ها لطمه بزند

این کارگردان سینما با بیان اینکه برنامه های سرگرم کننده و مبتذل سطح تلویزیون را پایین می آورد، گفت: مخاطب محوری برنامه های تلویزیونی نباید به کیفیت برنامه ها لطمه بزند.

«انسیه شاه حسینی» فیلم نامه نویس و کارگردان سینما درباره کیفیت برنامه های تلویزیون در ماه مبارک رمضان به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: من برخلاف خیلی ها که می گویند کیفیت برنامه های تلویزیون نسبت به گذشته کمتر شده است معتقدم که برنامه های تلویزیون پربارتر شده است، باید ببینیم مخاطب در برنامه های تلویزیون دنبال چیست؟ اگر در برنامه های ماه رمضان دنبال برنامه ها و سریال های سرگرم کننده هستیم امسال تلویزیون از برنامه های مبتذل به دور بود و جدای از برنامه قابل تامل «زندگی پس از زندگی» برنامه های خیلی خوب و پرمحتوایی مثل «محفل»، «سوره؛ فصل نهج البلاغه» و... را داشت.  برنامه «سوره؛ فصل نهج البلاغه» نیز بی نظیر بود.

 

 

این کارگردان سینما با اشاره به نقش آموزشی تلویزیون اظهار کرد: امام خمینی (ره) فرمودند: «تلویزیون باید دانشگاه باشد». بر اساس همین فرمایش ایشان؛ ‌امسال احساس می کنم تلویزیون به سمت دانشگاه  شدن نزدیک می شود. شبکه هایی مثل "جم" خوراک سرگرم کننده و مبتذل به مخاطبانی که دنبال کننده این شبکه ها و این سبک برنامه ها هستند می دهد ولی آنهایی که دنبال حرف درست هستند که پای این برنامه ها نمی نشینند.

 

 

شاه حسینی تاکید کرد: مخاطبی که ساعت ها عبادت می کند حق اش این است که برنامه ای در خور برای اون تهیه شود. امسال بعد از سالیان دراز برخی از برنامه های گفت و گو محور تلویزیون و تفسیر قرآن و نهج البلاغه بی نظیر بود و باعث استقبال مخاطبان بود، حتما نباید تلویزیون آنچه که مخاطب عام می خواهد پخش کند، برنامه های سرگرم کننده و مبتذل سطح تلویزیون را پایین می آورد.

 

 

این کارگردان سینما با اشاره به این نکته که مخاطب محوری نباید منجر به ابتذال تلویزیون شود، گفت: مخاطب محوری به هر قیمتی به کیفیت برنامه ها لطمه می زند.

 

 

وی با بیان اینکه تلویزیون باید بتواند گروه مخاطب و تماشاگر را تربیت کند، تصریح کرد: تلویزیون تمام مخاطب را از دست داده است باید بتواند مخاطب را تربیت کند. تلویزیون چطور می تواند فیلم های ارزشی سینمایی را تبلیغ کند به همین ترتیب باید برای خود نیز تماشاگر تربیت کند چون دست تلویزیون برای تربیت مخاطب بازتر از هر مدیایی است.

 

 

شاه حسینی با بیان اینکه مسئولان تلویزیون باید برنامه سازان تلویزیونی را تشویق به ساخت برنامه های پر محتوا کنند، گفت: من در ماه مبارک رمضان برنامه های «محفل» و «سوره؛ فصل نهج البلاغه» را می دیدم برنامه برنامه «سوره؛ فصل نهج البلاغه» فوق العاده بود در این برنامه نهج البلاغه از زاویه های و نگاه های مختلف نقد و بررسی می شد و این بی نظیر بود. مسئولان تلویزیون باید این گونه برنامه سازها را بیشتر تشویق کنند، آقای جبلی دلسوز این کار است و در این زمینه ریشه ای عمل می کند. اگر بتوان مخاطب را آگاه کرد بهتر از این است که میلیون ها نفر را با برنامه های سرگرم کننده سرگرم و فریب داد.

 

 

 

 

 

کد خبر 1263445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha