همایش بین‌المللی هورامان‌شناسی در راستای تحقق شعار سال برگزار می‌شود

قادرزاده گفت: همایش بین‌المللی هورامان‌شناسی در راستای تحقق شعار سال در دانشگاه کردستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، حامد قادرزاده رئیس دانشگاه کردستان در جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی کنفرانس بین‌المللی هورامان‌شناسی اظهار کرد: دانشگاه کردستان درصدد است همایش بین‌المللی هورامان شناسی را در راستای تحقق شعار سال در استان برگزار نماید.

 

وی با اشاره به زمان برگزاری این همایش افزود: همایش هورامان‌شناسی روزهای 13 و 14 اردیبهشت ‌ماه در دانشگاه کردستان برگزار می‌شود.

 

رئیس دانشگاه کردستان اعلام کرد: سال گذشته در آبان‌ماه پیش همایش این همایش بین‌المللی در اقلیم کردستان عراق برگزار شد.

 

قادرزاده تصریح کرد: معرفی منطقه هورامان که در سنوات قبل به ثبت جهانی رسیده است امری ضروری بوده و باید ظرفیت و جایگاه این منطقه را برای معرفی درست آن در سطح جهان به طور واضح تبیین کنیم.

 

وی همچنین از برگزاری همایش ملی جامعه‌شناسی مرز، در کردستان خبر داد و گفت: کردستان استانی مرزی است و برگزاری چنین همایش‌هایی در اقتصاد و توسعه نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

 

رئیس دانشگاه کردستان اضافه کرد: اگر از ظرفیت‌های کردستان بخوبی استفاده شود قطعا می‌توان شاهد رونق اقتصادی و توسعه استان بود.

گفتنی است؛ در کنفرانس بین‌المللی هورامان‌شناسی قرار است ۶۰ مقاله ارائه شود که ۴۰  درصد مقالات توسط اساتید اقلیم کردستان عراق ارائه خواهند شد.

کد خبر 1263503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha