توفیقات کانون فرهنگی هنری «شهید هرانده» در مأنوس کردن روستائیان با قرآن

کانون فرهنگی هنری «شهید هرانده» از کانون‌های فعال مسجدی در شهرستان فیروزکوه است که با برگزاری محافل قرآنی، مسابقات اذان‌گویی و جلسات قصه‌گویی قرآنی اتفاقات مبارکی را در تبدیل مسجد روستا به پایگاه قرآنی رقم زده است.

«قربانعلی خمیده»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت های کانون فرهنگی هنری مسجد جامع روستای هرانده شهرستان فیروزکوه، اظهار کرد: یکی از رویکردهای کانون فرهنگی هنری مسجد جامع روستای هرانده برگزاری محافل قرآنی، مسابقات قرآنی و جزءخوانی قرآن کریم در راستای تبدیل مساجد به پایگاه قرآنی است.

 

 

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری جامع روستای هرانده فیروزکوه بیان کرد: برگزاری مسابقات اذان‌گویی، برپایی محافل انس با قرآن کریم، تبیین احکام و برگزاری جلسات قصه های قرآنی و مسابقات از دیگر برنامه های این کانون در این راستا است.

 

 

 

وی به فعالیت های فرهنگی کانون نیز اشاره کرد و افزود: برگزاری جلسات شعرخوانی، آموزش بازیگری، نمایش، فیلم کوتاه، هنرهای تجسمی و نقالی از دیگر برنامه هایی است که در این کانون برای گروه های سنی مختلف اجرا می شود.

 

 

 

 

 

خمیده با اشاره به اینکه یکی دیگر از رویکردهای کانون کمک رسانی به اقشار محروم گفت: با همکاری کانون حضرت خدیجه کبری(س) و به همت هیئت حضرت رقیه(س) اقدام به توزیع گوشت قربانی میان اقشار کم برخوردار نموده ایم و با توجه به اینکه ۱۵ خانواده محروم تحت پوشش مسجد هستند به صورت ماهیانه بسته های معیشتی میان اقشار کم برخوردار توزیع می کنیم.

 

 

 

مدیرکانون فرهنگی هنری شهید هرانده با اشاره به توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی ابراز کرد: معرفی کتاب هایی همچون تاریخ فیروزکوه و برگزاری جلسات شاهنامه خوانی در این محور انجام می شود.

 

وی با اشاره به برنامه های کانون مسجد جامع هرانده در عرصه کارآفرینی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای بانوان در رشته های خیاطی و بافندگی در این راستا دنبال می شود.

 

کد خبر 1264007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha