مسابقات قرآنی «مدهامّتان» زمینه ساز وحدت بین شیعه و اهل سنت است

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان با بیان اینکه مسابقات قرآنی «مدهامّتان» در سیستان و بلوچستان با قوت برگزار می شود، گفت: مسابقات قرآنی «مدهامّتان» زمینه ساز وحدت بین شیعه و اهل سنت است.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان از زاهدان،  حجت الاسلام مهدی پودینه مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان در نشست با حجت الاسلام مصطفی جهانشاهی معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان بیان داشت: همزمان با سراسر کشور، ثبت نام در  شانزدهمین دوره  مسابقات  قرآنی «مدهامّتان» در سیستان و بلوچستان از اول اردیبهشت ماه با هدف ترویج معارف قرآنی در جامعه، توجه به مساجد به عنوان پایگاه اصلی فعالیتهای قرآنی، تحکیم پیوند مسجد، قرآن و مردم و کشف استعدادهای قرآنی و فراگیری فعالیت های قرآنی آغاز شده است.

 

 مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: مخاطبان این دوره از مسابقات عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد، کودکان(رده سنی زیر 7 سال)، نوجوانان(رده سنی 7 تا 16 سال) و جوانان (رده سنی 17 تا 30 سال) هستند.

 

پودینه یادآور شد: بخش های مسابقه شامل بخش های ویژه کانون ها،  بین الملل و اعضا است و شرایط و ضوابط شرکت در مسابقات در آیین نامه اجرایی شانزدهمین دوره   مسابقات  قرآنی «مدهامّتان» آمده و به تمامی کانون های فرهنگی و هنری استان سیستان و بلوچستان اطلاع رسانی شده است.

 

وی با بیان اینکه نقاط قوت و ضعف دوره های قبل مسابقات قرآنی مدهامتان در استان سیستان و  بلوچستان شناسایی شده است، افزود: مسابقات قرآنی مدهامتان همواره مورد  لطف و عنایت دوستداران قرآنی بوده و می طلبد دستگاه های دولتی برای پررنگ برگزار کردن این مسابقات پای کار بیایند.

 

 مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان تاکید کرد: مسابقات قرآنی آثار و برکات فراوانی در جامعه دارد که به مرور زمان آثار آن  آشکار می شود.

 

کد خبر 1264582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha