سیاست جمهوری اسلامی تبادل و تعامل با کشورهای همسایه است

امام جمعه منطقه خیرآباد شهرستان ورامین گفت: سیاست جمهوری اسلامی تبادل و تعامل با کشورهای همسایه است و سرنوشت کشورهای مسلمان و همسایه برای جمهوری اسلامی مهم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران،حجت الاسلام جعفر طزری امام جمعه منطقه خیرآباد شهرستان ورامین ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: خداوند در سوره بلد بعد از قسم به سرزمین مکه و قسم به حضرت ابراهیم و اسماعیل حقیقتی را بیان می‌کند که بسیاری از آن غافل هستند، انسان از آغاز زندگى حتى از آن لحظه اى كه نطفه او در قرارگاه رحم واقع مى شود، مراحل زيادى از مشكلات و درد و رنج‌ها را طى مى‌كند تا متولد شود و بعد از تولد در دوران طفوليت و سپس جوانى و از همه مشكل تر دوران پيرى، مواجه به انواع مشقتها و رنجها است و اين است طبيعت زندگى دنيا و انتظار غير آن داشتن اشتباه است.
وی افزود: انسان در حالیکه او قدرتى ندارد ولى چون بر مركب غرور سوار است، هر كار خلاف و گناه و جرم و تجاوزى را مرتكب مى‌شود و گويى خود را در امن و امان مى بيند و از قلمرو مجازات الهى بر كنار تصور مى‌كند، هنگامى كه به قدرت مى‌رسد تمام احكام الهى را زير پا مى گذارد و مطلقا خدا را بنده نيست، آيا به راستى چنين مى پندارد كه از چنگال مجازات پروردگار رهايى مى‌يابد، چه اشتباه بزرگى! اين احتمال نيز داده شده كه منظور ثروتمندانى هستند كه مى پنداشتند احدى توانايى ندارد ثروت آنها را بگيرد و نيز گفته شده منظور كسانى هستند كه معتقد بودند احدى آنها را در برابر اعمالشان بازخواست نمى‌كنند ولى آيه مفهوم جامعى دارد كه ممكن است همه اين تفسيرها را شامل شود.
امام جمعه خیرآباد با اشاره به اینکه در هفته آینده در سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا قرار داریم، گفت: شهادت این انسان برجسته حامی پیامبر اسلام را تسلیت عرض نموده و علو درجات را برای ایشان مسئلت دارم، حضرت حمزه جزء کسانی است که در روزگار سختی و تنهایی پیامبر اسلام(ص) ایمان آورد و با شمشیر خود از پیامبر حمایت کرد و در مقابل سران کفر و شرک ایستاد و سرانجام به شهادت رسید.
حجت الاسلام طزری بیان کرد: در آستانه سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی  قرار داریم کسی که مرقد او انسان را به ياد مرقد حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام می اندازد امامزاده انقلابی که در طول دوران حیات خود چون وضع جامعه را بر خلاف اسلام و قرآن می‌دیدند، طبق انگیزه‌ی اسلامی و قرآنی درستی، در صدد امر به‌ معروف‌ و نهی‌ از منکر بر می‌آمدند یعنی در زمینه‌ی نابسامانی‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی، احساس مسؤولیت می‌کردند تا اوضاع را اصلاح کنند.
وی با اشاره به مسائل روز خاطرنشان کرد: در هفته گذشته در بعد سیاست خارجی اتفاقات بسیار خوبی برای کشور و منطقه انجام گرفت که نشان دهنده انسجام و هماهنگی بین کشورهای محور مقاومت در منطقه است.
خطیب جمعه خیرآباد گفت: سفر رئیس  جمهور عراق به ایران و دیدار با مقام معظم رهبری همچنین سفر وزیر امور خارجه کشورمان به لبنان و بازدید از مناطق صفر مرزی رژیم غاصب صهیونیستی و سفر ریاست محترم جمهور بعد از ۱۳ سال به دمشق، آنچه از مجموع این سه سفر بدست می آید این است که جمهوری اسلامی همواره از متحدان منطقه ای خود حمایت کرده و در مشکلات و سازندگی تنهای‌شان نخواهد گذاشت.
وی در پایان عنوان کرد: سیاست جمهوری اسلامی تبادل و تعامل با کشورهای همسایه است و سرنوشت کشورهای مسلمان و همسایه برای جمهوری اسلامی مهم است و کسانی‌که قصد چپاول و غارت کشورهای اسلامی را دارند باید از این منطقه خارج شوند و رژیم غاصب صهیونیستی امروز بیش از هر زمان دیگر در محاصره  کشورهای محور مقاومت قرار دارد.
 

کد خبر 1264729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha