امروز فرهنگ ایرانی اسلامی مورد طمع دشمنان قرار دارد

سردار جهانبخش گفت: امروز فرهنگ ایرانی-اسلامی مورد طمع دشمنان قرار دارد؛ و پلیس استان با یک نوع نگاه تازه و به صورت کاملا حرفه‌ای و مقتدرانه طرح‌های خود را با مشارکت مردم شریف استان اجرا می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی،  سرداررحیم جهانبخش،فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی، امروز صبح، (۲۳ اردیبهشت ماه) در نشست خبری با خبرنگاران استان با اشاره به شهدای فراجا اظهار کرد: قطعا دشمن به دنبال گسترش ناهنجاری ها و قانون شکنی در جامعه هست چرا که دشمنان درصدد هستند که عوامل اصلی مبارزه با هر گونه ناهنجاری (مبارزه با جعل، سرقت، کلاهبرداری و...) در کشور یعنی -پلیس - را به شهادت برسانند.

وی افزود: دشمنان عوامل خودشان را ترغیب به ترور این مجاهدان فی سبیل الله می کنند؛ در عین حال چرا هیچ توئیت یا خبری در خصوص شهادت ماموران فراجا در راه  مبارزه با ناهنجاری ها نمی زنند؟ چرا نمی نویسند که شهدای فراجا در جهت مقابله با سرقت، کلاهبرداری و... در مسیر حقوق بشر قرار دارند یا در مقابل حقوق بشر؟ بنابراین شهدای فراجا در فضای مجازی همچنان گمنام هستند.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح عفاف و حجاب در سطح استان اظهار کرد: امروز فرهنگ ایرانی-اسلامی مورد طمع دشمنان قرار دارد و دشمنان بدانند که عفت و عفیفه بودن در فرهنگ اصیل ما از هزاران سال قبل بوده و خواهد بود.

ذات شهروندان ایرانی امنیت ساز می باشد

رئیس پلیس آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه «ذات شهروندان ایرانی امنیت ساز می باشد» و با اشاره فرهنگ ناب حجاب ایرانی بیان کرد : عفت و پاکدامنی ریشه در تاریخ و فرهنگ ایرانی دارد ولی عده ای در صدد تضعيف فرهنگ هستند.

وی تاکید کرد : پلیس در کنار مردم برای تامین آزادی های مشروع حرکت می کند و کسانی که شعار آزادی می دهند و مردم  را در مقابل پلیس قرار می دهند تا بدنبال آزادی سرقت، قاچاق، قتل، تجاوز به عنف، افزایش جرایم و تشدید ناامنی ها باشند.

فرمانده انتظامی استان اولویت های مهم پلیس در سال جاری با توجه به دغدغه شهروندان  را رضایت الهی و در امتداد آن رضایت مردم، مبارزه با مواد مخدر، سرقت و کاهش تصادفات و طرح عفاف و حجاب در استان عنوان داشت و گفت: پلیس با یک نوع نگاه تازه و به صورت کاملا حرفه‌ای و مقتدرانه طرح‌های خود را با مشارکت مردم شریف استان اجرا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در سال گذشته 587 نفر بر اثر تصادفات در سطح استان فوت کرده اند، گفت: کاهش تصادفات نیازمند توسعه و ارتقاء فرهنگ ترافیکی و همچنین رعایت اخلاق حرفه‌ای حین رانندگی است که با رعایت حق تقدم، توجه به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، عدم شتاب زدگی و... می‌توان از بروز حوادث ناگوار تصادفات جاده‌ای جلوگیری کرد.

وی افزود : در طول سال گذشته بیش از ٢ میلیون و ٣٠٠ هزار تماس با ١١٠ داشتیم که نسبت به سال قبل ٧ درصد افزایش داشته و۵٣٠ هزار فقره آن عملیاتی شده است.

سردار جهانبخش گفت : از این تعداد بیش از یک میلیون و ۴٢١ هزار فقره درخواست مشاوره بوده است.

این مسئول با تاکید به اینکه از نظر سرانه نرخ وقوع سرقت در کشور؛ استان 33 هستیم؛ اظهار داشت: در سال گذشته بیش از 10 هزار نفر سارق در سطح استان دستگیر شده که 68 درصد از آنها معتاد و کل ارزش اموال مکشوفه از سارقان نزدیک به 2هزار و 350 میلیارد ریال بوده است و در ادامه نیز با تلاش شبانه روزی همکارانم 262 باند سرقت در سطح استان شناسایی و منهدم شده که 91 نفر مالخر دستگیر و مغازه های آنان پلمپ شد.

وی با اشاره به افزایش وقوع چاقو کشی در سطح استان تاکید کرد: فصل الخطاب و خط قرمز پلیس قانون و امنیت مردم است و همه ما مکلف به رعایت قانون هستیم، رویکرد پلیس بصیرت و دانایی در نظر، اقتدار و مهربانی در عمل است.

انتظامی با اشاره بر ارتقاء توان اطلاعاتی و عملیاتی پلیس امنیت اقتصادی انتظامی استان، از تمرکز بر اولویت انهدام شبکه های سازمان یافته قاچاق و جرایم اقتصادی خبر داد و گفت:  بیش از 28 هزار میلیارد ریال جرایم اقتصادی ( زمین خواری، اختلاس، پولشویی و....) در استان کشف شده و ارزش ریالی انواع  کالاهای قاچاق کشف شده (احشام، فراورده های نفتی، ارز و...) بالغ بر 4هزار و 680 میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار جهانبخش با بیان اینکه تاکنون، 198 هزار پرونده به مراکز و دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌های سطح استان ارجاع شده اند، تصریح کرد: با رویکرد جامعه‌ محوری و مردم محوری  از این تعداد بیش از 64 درصد پرونده ها به صلح و سازش منجر شده اند.

 
 
 
 
کد خبر 1266828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha