​احیای نقش واقعی مساجد یکی از اهداف تاسیس کانون های فرهنگی هنری است

مظاهری گفت: هدف از تاسیس این کانون‌ها احیای نقش واقعی مساجد، ترویج فرهنگ دینی، استقرار ارزش‌های دینی در جامعه از بستر مسجد و مقابله با تهاجم فرهنگی با رویکرد پرداختن به حوزه فرهنگ و هنر به‌ویژه هنر متعهد و مسجد محور بوده است.

محمدرضا مظاهری به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری گفت: هدف از تاسیس این کانون‌ها احیای نقش واقعی مساجد، ترویج فرهنگ دینی، استقرار ارزش‌های دینی در جامعه از بستر مسجد و مقابله با تهاجم فرهنگی با رویکرد پرداختن به حوزه فرهنگ و هنر به‌ویژه هنر متعهد و مسجد محور در تعامل با نهادهای دیگر حوزه مساجد بوده است.

 

مدير ستاد هماهنگی کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختياری با اشاره به برگزاری رویداد تئاتر بچه‌های مسجد با مشارکت و مساعدت حوزه هنری استان، بیان کرد: امسال اولین سالی بود که این رویداد به سبک بچه‌های مسجد و در مسجد برگزار شد.

 

مظاهری ادامه داد: در آیین اختتامیه این رویداد از ۱۰ گروه نمایشی که به مرحله نهایی رسیده بودند، سه گروه در سطح ملی برگزیده شدند و به مرحله کشوری راه یافتند.

 

وی مطرح کرد: قریب به ۷۰ درصد از حاضران و شرکت‌کنندگان در این رویداد افراد خارج از مسجد بودند و برخی نیز برای اولین‌بار بود که با فضای مسجد و کانون فرهنگی و هنری ارتباط برقرار می‌کردند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان با بیان اینکه فعالیت ۳۳ گروه نمایشی شرکت‌کننده در این رویداد استمرار خواهد داشت، افزود: احیای تئاتر بچه‌های مسجد در سطح استان یکی از کارویژه‌های مدنظر برای سال آینده است

 

مظاهری ضمن اشاره به برگزاری رویداد فرهنگی، هنری و ورزشی بچه‌های مسجد با حمایت شهرداری شهرکرد، اظهار کرد: قریب به ۵۰۰ نفر از نوجوانان و جوانان حاضر در این رویداد افرادی بودند که در گذشته ارتباطی با مساجد نداشتند.

 

وی با تاکید بر اینکه رویکرد ما در این رویداد جذب قشر جوان و نوجوان در رده سنی زیر ۲۰ سال بوده است، گفت: در روند برگزاری این رویدادها در راستای کادرسازی، تربیت و نخبه‌پروری این نسل، واسپاری کارهای اجرایی به طور کامل انجام شد.

 

مظاهری ضمن اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با اداره کل آموزش و پرورش استان با رویکرد مسجد محور کردن برخی فعالیت‌های مدرسه محور، گفت: بیش از ۴۰۰ روحانی طرح امین در مدارس استان در حال فعالیت هستند.

 

وی با بیان اینکه طرح «طلایه‌داران تبیین» نیز به زودی رونمایی خواهد شد، افزود: کادرسازی با رویکرد ورود دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها به کارهای اجرایی در اولویت‌ است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان، افتتاح کانون فرهنگی و هنری و کتابخانه، دیدار با ائمه جمعه و فرمانداران در شهرستان‌ها و ارائه خدمت در مساجد را از جمله برنامه‌های مدنظر برای گرامیداشت سالروز تاسیس این کانون‌ها عنوان کرد.

 

کد خبر 1266834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha