ولایت فقیه مهمترین یادگاری امام صادق (ع) است/ ولایت فقیه اصلی ترین عامل انسجام جامعه شیعه

آیت الله ابوالقاسمی مهمترین یادگاری امام صادق (ع) را ولایت فقیه برشمرد و خاطرنشان کرد: مرجع حل اختلاف و منازعات باید فقیه باشد، گاهی اختلاف در بین دو مکتب است که باید به حکم ولی فقیه عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، شامگاه امشب (۲۵ اردیبهشت ماه) مراسم شب شهادت امام صادق (ع) با حضور گسترده و پرشور عاشقان ولایت و امامت در حوزه علمیه امام صادق (ع) شهر جیرفت برگزار شد.
آیت الله ابوالقاسمی در این مراسم، گفت: بزرگترین نعمت هایی که خداوند متعال به ما عنایت کرده نعمت ولایت و امامت است.
مشاور رییس جمهوری و عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این مطلب که امام صادق (ع) ۴ هزار شاگرد تربیت کردند، افزود: بزرگانی از علمای شیعه از جمله شاگردان حضرت هستند که هر کدام صدها روایت از روایات ناب امام صادق (ع) را نقل کرده اند و ابوحنیفه از بزرگان اهل سنت هم از شاگردان امام صادق (ع) بوده و به شاگردی آن حضرت افتخار کرده است.
وی با اشاره به این که امام صادق (ع) بزرگترین شخصیت علمی جهان اسلام است، خاطرنشان کرد: ما علم پیامبر اکرم (ص) را از امام صادق (ع) و از مسیر فرزندان پاکش و شاگردان پاکی که پرورش داده بودند فرا گرفته ایم.
آیت الله ابوالقاسمی با بیان این مطلب که یادگاری های زیادی از امام صادق (ع) به عنوان هدایایی ارزشمند برای شیعیان به جای مانده است، ابراز کرد: یکی از این یادگاری ها نماز اول وقت است و تاخیر در اقامه نماز جایز نیست.
مشاور رییس جمهوری و عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حسن خلق و دعوت به اخلاق نیکو و پسندیده است و آن حضرت می فرمایند؛ اخلاق نیکو در کسی نیست مگر که ولی و برگزیده خدا باشد.
وی اظهار کرد: غربی ها دنیا طلب شدند و به واسطه دنیا طلبی با هم اختلاف پیدا کردند و تنها زندگی می کنند، امروز ۵۰ درصد مردم کشور سوئد تنها زندگی می کنند.
آیت الله ابوالقاسمی سومین و مهمترین یادگاری امام صادق (ع) را ولایت فقیه برشمرد و خاطرنشان کرد: مرجع حل اختلاف و منازعات باید فقیه باشد، گاهی اختلاف در بین دو مکتب است که باید به حکم ولی فقیه عمل کنیم.
مشاور رییس جمهوری و عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: ولایت فقیه از دوران امام صادق (ع) تا به امروز که در عصر غیبت هستیم، اصلی ترین و مهمترین عامل انسجام جامعه شیعه بوده است و دشمنان در طول تاریخ درصدد ضربه زدن به جامعه شیعه بوده اما با تدابیر علما و فقها شکست خورده اند.
وی با بیان این مطلب که امام راحل محصول تفکر امام صادق (ع) است که فرمایشات امام صادق (ع) را تبیین کرد، اظهار کرد: امام راحل پس ا.ز پیروزی انقلاب اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس کاری کرد که در جنگی که ۴۰ کشور مقابل ما ایستادند، پیروز شویم.
آیت الله ابوالقاسمی تصریح کرد: یادگاری های امام صادق (ع) پس از وفات امام راحل به دست امام خامنه ای (مدظله العالی) احیا شد.
مشاور رییس جمهوری و عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امروز اوضاع جهان معاصر ما از هر روز دیگری برای یک انقلاب جهانی آماده تر است.
وی تاکید کرد: هر جا موفق شدیم به دلیل عمل به منویات مقام معظم رهبری بوده و هر کجا دچار عقب ماندگی ها و شکست شدیم به دلیل عدم توجه و عمل به منویات ولی فقیه بوده است.
آیت الله ابوالقاسمی بیان کرد: امروز در دنیا در ساخت موشک های کروز و نقطه زن، ساخت زیر دریایی حرف برای گفتن داریم که این مهم محصول مدیریت ولی فقیه است.
مشاور رییس جمهوری و عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این مطلب که امام راحل فرمودند؛ پشتیبان ولی فقیه باشید تا به مملکت آسیب نرسد، عنوان کرد: در جنگ هشت ساله تمام دنیا بسیج شدند اما نتوانستند یک وجب از خاک ما را تصرف کنند که این مهم به دلیل پشتیبانی از ولایت فقیه بود.

کد خبر 1267261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha