مسئولان با رفع نگرانی خانواده ها بحران کمبود جمعیت آینده کشور را کنترل کنند

امام جمعه شهرستان قدس گفت: از مجلس و دولت انتظار داریم قانون و سیاست‌های افزایش جمعیت و فرزندآوری که در عرصه‌های مختلف وعده داده‌اند را اجرا و کشور را از این بحران نجات دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرستان قدس در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت خود و دیگر نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به روز ملی جمعیت اظهار داشت: کاهش جمعیت جوان تهدیدی بر آینده کشور و به خطر افتادن اقتصاد و افزایش هزینه‌هاست و کاهش فرزند آوری و اقدامات دشمن در زمینه کمتر شدن زاد و ولد مسلمانان لازم است جلوی این معضلات گرفته شود و جهاد فرزند آوری که مورد تأکید رهبری است مورد توجه جدی مردم و مسئولان قرار گیرد.

حجت الاسلام جوکار با اشاره به اینکه برای افزایش بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف باید از اسراف پرهیز کنیم و از وقت، انرژی و همه عرصه‌ها اصلاح الگوی مصرف داشته باشیم گفت: این امر رکن مهم در اقتصاد مقاومتی است و شرکت‌های تولیدی لازم است کیفیت تولیدات خود را افزایش دهند و دستگاه‌های نظارتی نقش خود را بخوبی انجام دهند.

وی با بیان اینکه در عملیات موفق بیت‌المقدس قدرت نظامی کشور ظهور و بروز یافت و ایران در منطقه جایگاه رفیع و قدرتمندی پیدا کرد و جلوه‌هایی از ایمان و معنویت رقم زده شد و نشان داد تیری که به سمت دشمن پرتاب می‌شود، متصل به اراده الهی است.

امام جمعه شهرقدس در پایان کمبود جمعیت در آینده کشور را جدی دانست و عنوان داشت: از مجلس و دولت انتظار داریم قانون و سیاست‌های افزایش جمعیت و فرزندآوری که در عرصه‌های مختلف وعده داده‌اند را اجرا و به مسأله اشتغال، مسکن و زندگی زوج‌های جوان رسیدگی کنند و کشور را از این بحران نجات دهند.

کد خبر 1267752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha