دهه کرامت فرصت ارزشمندی برای جهاد تبیین و معارف دینی/حجاب زندانی کردن زن نیست

امام جمعه موقت یاسوج به دهه کرامت اشاره کرد و گفت: این دهه فرصت ارزشمندی برای تبیین معارف دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سیروس حکمتی نیک» ظهر امروز (۲۹ اردیبهشت ماه) در خطبه نخست نماز جمعه شهر یاسوج با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: خداوند بزرگ بعد از آفرینش مخلوقات، انسان را مورد توجه ویژه خود قرار داد و مورد تکریم خداوند متعال قرار گرفته است، زیرا انسان در بین موجودات عالم گل سرسبد نظام خلقت آفرینش بوده و نقش جانشینی خداوند متعال در اجرای فرامین الهی دارد

 

امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به اینکه خداوند متعال بستر لازم را برای تکامل انسان، سعادت و خوشبختی فراهم کرده، گفت: انسان ها به صورت فطری خداجو آفریده شده اند، خداوند متعال به انسان نیروی عقل و قوه ادراک هدیه داده تا خوب و بد را از هم تشخیص دهد و از عقل به عنوان حجت درونی یاد شده، هرچند در تشخیص آثار اخروی اعمال ناتوان است.

 

وی با بیان اینکه از جانب خداوند متعال از جنس انسان ۱۲۴ هزار پیغمبر نازل شده تا راه هدایت طی شود، افزود: خداوند متعال در کنار نعمت انبیاء، نعمت امامت را برای انسان قرار داده، اعضا و جوارح انسان از دیگر نعمت های خداوند متعال است تا دستورات خداوند متعال به وسیله اعضا و جوارح اجرایی شود.

 

حجت الاسلام حکمتی نیک خاطرنشان کرد: با گردش در عالم خلقت می توان به آثار و نشانه‌های خداوند پی برد، اعضا و جوارح، زبان و چشم باید در راه خدا حرکت کند.

 

امام جمعه موقت یاسوج ادامه داد: همه موجودات عالم مسخر انسان خلق شده اند و خداوند متعال برای سعادت انسان دین را خلق کرده تا انسان در راه خدا و شناخت او حرکت کند.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه نتیجه اعمال نیک انسان سعادت، خوشبختی و بهشت برین است، گفت: خداوند متعال از سر لطف با دادن نعمت اختیار، دین و کتاب، پیامبر، امام و عقل برای انسان راه سعادت را بیان فرموده و در جامعه اسلامی باید معارف و احکام دین در ارتباطات اجتماعی، کار و زندگی آنها ترویج پیدا کند.

 

امام جمعه موقت یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه شهر یاسوج ضمن دعوت مجدد خود و نمازگزاران به تقوای الهی، انجام واجبات و ترک محرمات، گفت: یکی از مهم ترین معاشرت ها، معاشرت و همزیستی خانوادگی است، یعنی پدر، مادر و اعضای خانواده آداب و معاشرت دینی را رعایت کنند و اعضای مختلف وظایف خود را به درستی انجام دهند.

 

حجت الاسلام حکمتی نیک با اشاره به اینکه ما در برابر اهل خانواده مسئولیت سنگینی داریم، افزود: خداوند متعال فرموده «خود و خانواده را از آتش حفظ کنید و انسان های گناهکار وارد این آتش می شوند».

 

وی به تشریح وظایف مختلف اعضای خانواده پرداخت و ادامه داد: هرکدام از اعضای خانواده در انجام مسئولیت های خود وظایفی دارند، در آخرالزمان در بیانی از نبی مکرم اسلام آمده است: «والدینی در آخرالزمان تعالیم دینی یاد داده نمی شود و پیامبر از آنها گلایه کرده است»، بنابراین تربیت و آموزش احکام دینی در خانواده ها آغاز می شود.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد افزود: در فضای مجازی افسار گسیخته همه متولیان و مسئولان فرهنگی باید نقش آفرینی کنند و در ایام تابستان همه ارگان ها باید نقش آفرینی کنند.

 

حجت الاسلام حکمتی نیک به روز جمعیت اشاره کرد و یادآور شد: بسیاری از کشورهایی که در موضوعات اقتصادی نقش دارند از جمله چین و هند از کشورهای پرجمعیت هستند.

 

امام جمعه موقت یاسوج گفت: باید شرایط ازدواج آسان و تشکیل خانواده از طریق دولت ها، متولیان و خانواده ها فراهم شود تا بحران های جمعیت تجربه نشود.

 

وی سالروز ولادت حضرت معصومه(س) را یادآور شد و خاطرنشان کرد: این روز به نام روز دختر و نخستین روز از دهه کرامت نام گذاری شده و فرصت ارزشمندی برای جهاد تبیین است.

 

امام جمعه موقت یاسوج به تبلیغات مسموم دشمن مبنی بر ممنوعیت اسلام برای تحصیل دانش آموزان اشاره کرد و افزود: در میان الگوهای دین شخصیت هایی مانند حضرت فاطمه زهرا (س) از شخصیت های دینی و علمی اسلام و کسی که عالمه، عارفه و عاقله است.

 

وی یادآور شد: شخصیتی دیگر مانند حضرت زینب (س) عالمه نامیده شده و حضرت معصومه (س) از دیگر بانوان اسلام بوده که صاحب علم و تدین است.

 

حجت الاسلام حکمتی نیک گفت: در جاهلیت باستان دختران و فرزندان خود را زنده به گور می کردند، اما با ظهور اسلام زن صاحب ارزش شد و دختران مورد محبت قرار گرفتند و در نظام اسلامی مظهر و سمبل ظرافت و زیبایی و تکریم شد آنها در اوج عزت و احترام و منزلت قرار گرفتند.

 

امام جمعه موقت یاسوج ادامه داد: خداوند برای حفاظت زن و ظرافت او پوشش قرار داده و سبب عزت و منزلت او می شود، زیرا زن در جامعه اسلامی صاحب منزلت و عزت است.

 

وی به سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و ادامه داد: با اتکا به خداوند متعال و راهنمایی های امام راحل و مجاهدت رزمندگان خرمشهر آزاد شد، امروز با گذشت چند دهه شاهد پیشرفت و رشد خرمشهر هستیم.

 

حجت الاسلام حکمتی نیک اظهار کرد: نشانه هایی همچون ورشکستی بانک های آمریکایی، ثبت رکود بیشترین بدهی جهان بیش از ۳۱ تریلیون دلار و کاهش سهم آمریکا در مبادلات اقتصادی در کنار اقتصادهای نوظهور از جمله نشانه های افول آمریکاست.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه هندسه قدرت از غرب عالم به شرق عالم انتقال داده شده، گفت: جمهوری اسلامی ایران در نظام چندقطبی در حال تلاش برای جایگاه خود است.

کد خبر 1267754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha