تمدن ۵ هزار ساله جیرفت آن طور که باید و شاید معرفی نشده است

بهرام مسلمی مهنی گفت: تمدن هلیل رود، تمدنی عظیم با قدمت ۵ هزار سال است و آن طور که باید و شاید نه تنها به جهان حتی به کشور نیز معرفی نشده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۲ خرداد ماه) مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و معاونین به همراه جمعی از خبرنگاران از موزه باستان شناسی شهر جیرفت بازدید کردند.
بهرام مسلمی مهنی در این بازدید، ضمن تبریک هفته میراث فرهنگی، گفت: تمدن هلیل رود، تمدنی عظیم با قدمت ۵ هزار سال است و آن طور که باید و شاید نه تنها به جهان حتی به کشور نیز معرفی نشده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان خاطرنشان کرد: اسم و آوازه تمدن جیرفت و هلیل رود باید به جهان به خوبی معرفی شود که این مهم مستلزم همت مسئولین استانی و کشوری است.
وی با اشاره به این که کاوش های باستان شناسی در کنارصندل و جیرفت باید از سر گرفته شود، تصریح کرد: برگزاری سمینارها و همایش ها با حضور باستان شناسان قطعا در معرفی این تمدن عظیم نقش موثری خواهد داشت.
مسلمی مهنی اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان سعی کرده در کنار میراث فرهنگی باشد و با همگرایی و هم افزایی به معرفی تمدن ۵ هزار ساله جیرفت بپردازد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تاکید کرد: رسانه ها می توانند با نقد و انتقاد منصفانه زمینه معرفی این تمدن عظیم را فراهم کنند.

کد خبر 1268455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha