مراسم یادبود شهادت عزتمندانه شهدای مرزبانی برگزار شد

یادبود شهدای غیور مرزبانی که به تازگی در درگیری با اشرار به فیض شهادت نائل آمدند صبح روز چهارشنبه سوم خردادماه در محل نیروی انتظامی شهرستان شیروان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی، این مراسم با حضور فرمانده نیروی انتظامی شهرستان، سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شیروان و کادر نیروی انتظامی برگزار شد که خواندن زیارت عاشورا، مداحی و سخنرانی از جمله برنامه ها بود.

 

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان شیروان در مراسم یادبود شهدای مرزبانی بیان کرد: یاد و نام شهدای امروز همانند شهدای دوران دفاع مقدس تا ابد در تاریخ ثبت خواهد شد و عزت،شرف، جوانمردی، دلاوری، ایثار و دفاع از مملکت آنان در اذهان به یادگار خواهد ماند.

 

مجید یگانه پور خاطرنشان کرد: شهادت این عزیزان غم بزرگی برای تمام ملت شهید پرور ایران اسلامی به همراه داشت و مردم غیور این سرزمین توطئه های دشمنان را بی پاسخ نخواهند گذاشت و انتقام خون این پنج تن شهید بزرگوار گرفته می شود.

 

وی عنوان کرد: شهدا مایه افتخار و سربلندی نظام هستند و جوانان امروز ادامه دهنده راه این عزیزان آسمانی هستند، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت روز به روز در جامعه پررنگ تر می شود و با همین دستاورد بزرگ انقلاب، دشمنان نمی توانند نقشه های شوم خود را اجرایی کند و همیشه ناکام مانده است.

 

‌‌شامگاه سی اردیبهشت ماه اشرار و معاندان با استفاده از خاک پاکستان و نقض حریم مرزی جمهوری اسلامی ایران طی یک اقدام تروریستی و ناجوانمردانه اقدام به حمله به برجک مرزبانی «مزه سر» هنگ مرزی سراوان کردند که با مقاومت جانانه نیروهای دلاور مرزبانی مواجه و تروریست ها به عمق خاک پاکستان متواری شدند.

 

در این درگیری پنج نفر از غیورمردان مرزبانی به فیض عظیم شهادت نائل آمدند و دو نفر دیگر مجروح شدند. پیکر مطهر پنج شهید مرزبانی دوشنبه یکم خردادماه بر دستان مردم شهید پرور زاهدان تشییع شد.

کد خبر 1268658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha