وجود مبارک امام رضا(ع) بزرگترین ظرفیت فرهنگی کشور است/ کردستانی‌ها ارادتمندان اهل بیت هستند

زارعی‌کوشا گفت: وجود مبارک امام رضا(ع) بزرگترین ظرفیت فرهنگی کشور است و باید بتوانیم برنامه‌ریزی مناسبی برای استفاده از این ظرفیت فرهنگی در کشور داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در دیدار با خادمین حرم امام رضا(ع) اظهار کرد: مردم کردستان ارادت بسیار دیرینه و عمیقی نسبت به اهل بیت علیهم‌السلام به ویژه به امام رضا(ع) دارند و شیعه و سنی این استان از اسم رضا برای نامگذاری فرزندان خود استفاده می‌کنند.

 

وی افزود: ارادت مردم قطعا به نسل‌های بعدی هم منتقل خواهد شد و همچنان پایدار خواهد ماند.

 

استاندار کردستان وجود کاروان خادمین امام رضا(ع) در کردستان برای اجرای برنامه‌های گسترده فرهنگی را قابل تحسین خواند و افزود: در هشت روزی که در استان حضور دارید قطعا شاهد ارادت مردم به اهل بیت خواهید بود.

 

زارعی‌کوشا یادآور شد: وجود مبارک امام رضا(ع) بزرگترین ظرفیت فرهنگی کشور است اما ما از این گنجینه بی‌بدیل نتوانسته‌ایم بخوبی استفاده کنیم لذا باید بتوانیم برنامه‌ریزی مناسبی برای استفاده از این ظرفیت فرهنگی در کشور داشته باشیم.

 

وی در خصوص پرپازهای فرودگاه سنندج به مشهد مقدس افزود: تا ماه آینده مشکل پروازهای سنندج برطرف خواهد شد و سعی خواهیم کرد پرواز به مشهد مقدس را نیز از طریق فرودگاه سنندج برقرار کنیم.

 

استاندار کردستان یادآور شد: سال گذشته توفیق میزبانی از زائران اربعین را در مرز باشماق مریوان داشتیم و رضایتمندی نسبی را توسط زائران از مسیر مرز باشماق شاهد بودیم.

 

زارعی‌کوشا یادآور شد: وحدت حقیقی در این ماجرا اتفاق افتاد و دراویش کسنزانی از سلیمانیه همه امکانات خود را پای کار گذاشتند و موکب امام حسین در شهر سلیمانیه را برپا کردند.

 

وی با بیان اینکه زمان اربعین هر چه به سمت گرما برود استقبال مردم از آب و هوای کردستان و مسیر استان بیشتر خواهد شد، تصریح کرد: سال قبل زائرانی که در مریوان ماندند ارادت مردم به اهل بیت را با میزبانی مردم مریوان از زائران دیدند.

 

استاندار کردستان گفت: فرصت‌ها و نعمت‌ها را باید دید و در مسیر اهداف ائمه اطهار حرکت کنیم و تا شاهد توسعه و پیشرفت استان و اجرای فعالیت‌های موثر باشیم.

کد خبر 1269290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha