برنامه ریزی برای آموزش قرآن در جامعه/ قرآن چراغ هدایت بشریت است

آیت الله دری نجف آبادی گفت: برنامه ریزی مناسب برای آموزش قرآن از سطوح پایین تا عالی ترین رتبه ها جزء مسائل مهم است و باید به آن توجه ویژه شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی امروز یکشنبه (7 خرداد) در دیدار با اعضای کارگروه قرآن و عترت شورای فرهنگ عمومی استان، گفت: قرآن کریم بزرگترین سرمایه بشریت است که باید با تاسی به این کلام نورانی و روح بخش راه سعادت را پیدا کنیم و در آن مسیر حرکت کرده و گام برداریم.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با بیان اینکه همه در سر سفره قرآن و اهل بیت(ع) هستیم، افزود: اهل بیت(ع) و قرآن به همدیگر متصل هستند و هرکدام جداگانه معنایی ندارند بلکه مکمل همدیگر هستند.

 

وی با تاکید بر اینکه قرآن همراه با چراغ اهل بیت علیه السلام مسیر زندگی ما را روشن و نورانی کرده است، اضافه کرد: ما باید همواره به این ریسمان چنگ زده تا سعادت دنیا و آخرت را داشته باشیم.

 

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه برنامه ریزی مناسب برای آموزش قرآن از سطوح پایین تا عالی ترین رتبه ها جزء مسائل مهم است، ادامه داد: شرط حضور در محضر قرآن پاک بودن است؛ اگر آلوده باشیم هیچ چیز نصیبمان نمی گردد.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: طهارت ظاهری یک قسمت است اما مهمتر از آن طهارت باطنی است؛ لقمه حلال همانند عطر بدن انسان را خوشبو میکند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با تاکید بر حرکت در مسیر قرآن، قرائت روزانه کلام وحی و استفاده از فرامین آن در زندگی روزمره بیان کرد: قرآن باید در لحظه لحظه زندگی ما ساری و جاری باشد و ماه رمضان یک فرصت مناسب جهت بهره‌مندی قرآن است.

 

گفتنی است در پایان این دیدار احکام اعضای کارگروه توسط نماینده ولی فقیه به اعضا تقدیم گردید.

کد خبر 1269437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha