اعطای زمین به ۲۷۷۲ خانواده یزدی دارای سه فرزند در طرح فرزندآوری

عزیزی از واگذاری ۲۷۷۲ قطعه زمین به خانواده های یزدی واجد شرایط در طرح فرزندآوری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، علی اکبر عزیزی معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به اولویت امروز جامعه در خصوص مساله جمعیت و خانواده گفت: یکی از مسایل و چالش های کشور ما پیری جمعیت است و با توجه به روند رشد فرزندآوری و گرایش به سمت پیری در آینده با مشکل روبرو خواهیم شد.

وی افزود: با توجه به نقش استان یزد در دوره های مختلف انقلاب اسلامی امروز نیز این نقش پررنگ است و به عنوان بخشی از کشور بایستی در راستای رشد و تعالی کشور گام برداریم.

 

عزیزی بیان کرد: امروز اگر دستاوردهای داریم به دلیل حضور جوان ها بوده است و کشور جوان نیز باعث رشد کشور می شده و پیری نیز باعث افت کشور می شود و لذا رهبری نیز در سال های اخیر هشدارهایی نیز دادند که در دولت نیز در این راستا گام های برداشته شده است.

 

وی گفت: تسهیلات وامی از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون برای افرادی که فرزندآوری داشتند پرداخت می شود ولی تسهیلاتی مانند زمین که قانون جدی جوانی جمعیت است در حال پیگیری است.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد بیان کرد: اگرچه واگذاری زمین کش و قوس های متعددی داشت اما امروز به همت مجموعه استان این زمین ها در جشن روز چهارشنبه میدان امیرچقماق واگذار می شود.

 

وی گفت: قریب به ۳۷۱۶ نفر افرادی هستند که تا الان ثبت نام کرده اند که ۲۷۷۲ نفر واجد شرایط شدند و ۱۱۷۱ مدرک ارائه شده است که زمین به آنها واگذار می شود.

 

احسان خواجه رضایی مدیرکل راه و شهرسازی یزد نیز  در این نشست با اشاره به اینکه بحث حمایت از جوانی جمعیت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است اظهار داشت: ین موضوع در قانون دیده شده به خانوارهایی که بعد از تاریخ 24 آبان 1400 سومین فرزندشان به دنیا آمده است، زمین تحویل شود.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با بیان اینکه اولویت اصلی استان یزد بحث حمایت از جوانی جمعیت و جامه عمل پوشاندن به این قانون است گفت: به هر میزان که افراد برای این موضوع مراجعه داشته باشند و تاییدیه را دریافت کنند، واگذاری زمین انجام می‌شود.

 

وی در ارتباط با روند قرعه کشی که در این کار انجام می‌شود گفت: قرعه‌کشی به هیچ عنوان در ارتباط با اصل تحویل زمین نیست و به تمامی متقاضیان واجد شرایط زمین تحویل می‌شود و قرعه‌کشی صرفا برای مشخص شدن قطعه زمین است که در کجا قرار دارد.

 

خواجه‌رضایی در ارتباط با در حوزه بازپرداخت وام و قیمت تمام شده زمین گفت: برای طرح جوانی جمعیت بازپرداخت وام نداریم و تنها هزینه آماده‌سازی که بسته به منطقه متفاوت است پرداخت می‌شود ولی تسهیلات نهضت ملی مسکن که با مصوبه شورای عالی پول و اعتبار به 550 میلیون تومان افزایش پیدا کرد، وزارت راه و شهرسازی به دنبال آن است که در قدم نخست سود تسهیلات را از 23 به 18 درصد برساند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد افزود: هزینه آماده‌سازی بدون زیرساخت‌هایی همچون آب و برق متری 250 هزار تومان است و در حال حاضر این هزینه به صورت علی‌الحساب اعلام می‌شود.

 

کد خبر 1269460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha