نباید به اسم امر به معروف هر کاری انجام شود/ آموزش و پرورش بهترین مکان برای تبیین امر به معروف و نهی از منکر است

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه در مسئله امر به معروف باید خیلی دقیق بود، تاکید کرد: نباید بگذاریم به اسم امر به معروف هر کاری انجام شود. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی امروز (پنجشنبه ١١ خرداد) در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گلستان گفت: بر اساس آیات قرآنی،  روایات و احادیث الهی و ائمه اطهار (ع)، امر به معروف و نهی از منکر  مسئله مهمی است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: مطالب خوب و اساسی در قانون مربوط به امر به معروف و نهی از منکر گنجانده شده که باید براساس آن عمل شود.

 

وی  با بیان اینکه داشتن علم و آگاهی و احتمال تاثیرپذیری از شروط امر به معروف است، گفت: اگر آمر به معروف در کارش منکر را انکار شود، موجب وهن دین و شریعت می شود.

 

امام جمعه گرگان ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر سه مرحله، قلبی، زبانی و عملی دارد و ورود به مرحله میدان عملی حق کسی جز با اجازه قانون نیست.

 

وی با بیان اینکه در مسئله امر به معروف باید خیلی دقیق بود، تاکید کرد: نباید بگذاریم به اسم امر به معروف هر کاری انجام شود. 

 

آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: حوزه آموزش و پرورش بهترین مکانی است که می توان امر به معروف و نهی از منکر را تبیین کرد و متولیان امر باید مشخص کنند که چه کسی صلاحیت این کار و پذیرفته شدن از سوی دانش‌آموزان را دارد.

 

 

 

کد خبر 1271212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha