اندیشه های امام خمینی(ره) در بین نسل جوان تبیین شود

به گفته آیت الله خاتمی، امام راحل در عصری که بلوک غرب و شرق در جهان حکومت می کردند این انقلاب را به پیروزی رساندند از اینرو نسل امروز را باید با اندیشه ها و مکتب امام راحل آشنا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، ایت الله علی خاتمی، امام جمعه زنجان در خطبه های امروز نماز جمعه زنجان با تسلیت ۱۴ خرداد سالروز ارتحال ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی به ویژگی های اخلاقی ایشان اشاره کرد و افزود: در عصری که ابرقدرت های غرب و شرق با تفکرات خاص خود در جهان حکومت می کردند و این بلوک را به مدت ۷۰ سال بین خود تقسیم کرده بودند، امام راحل این معادلات را برهم زد. 

 

حجت الاسلام خاتمی خاطرنشان کرد:  امام راحل به عرصه سیاستی وارد شد که ریشه آن قرآن، سیره پیغمبر اسلام و امامان معصوم بود از اینرو توانست در سال ۴۲ در مقابل  جریان برجسته استعمار و استبداد قیام کند. 

 


امام جمعه زنجان خاطر نشان کرد: بیانیه های امام راحل منشاء بیداری مردم شد و در نهایت انقلاب اسلامی در سال ۵۷ به رهبری امام راحل با همراهی مردم به پیروزی رسید.

 


به گفته آیت الله خاتمی، رهبری، آرمان و هدف و حضور مردمی از مولفه های مهم پیروزی انقلاب است که بدون وابستگی به شرق و غرب رقم خورد. بنابراین آمریکا از پیروزی انقلاب به شدت خشمگین شد و برنامه ها و جنایت های متعددی را برای تضعیف نظام اسلامی اجرا کردند.

 


وی با بیان اینکه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در مدت ۱۰ سال سکاندار کشتی انقلاب بود، افزود: ایشان با قدرت تمام در مقابل استکبار ایستاد و دشمن نتوانست به اهداف و برنامه های خود برسد.

 


نماینده ولی فقیه در استان زنجان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز تربیت شده مکتب فقهی، عرفانی و سیاسی امام راحل هستند و ما نیز همواره باید در مسیر ولایت و پیروی از ایشان حرکت کنیم.

کد خبر 1271293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha