موکب‌های اربعین ظرفیت بی‌نظیر برای بیان توفیقات نظام هستند

طالبی مجریان مواکب اربعین را جزو اقشاربصیر و فرهنگی دانست و گفت: مواکب ظرفیت های خوبی در حوزه جهاد تبیین و امیدآفرینی دارند، این قشر در بین اجتماعاتی که قرار می‌گیرند باید توفیقات نظام را در حوزه بین المللی، منطقه‌ای و ملی به جوانان منتقل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی- امروز(۲۱ خرداد) در ستاد اربعین استان با اشاره به کارکرد های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اعتقادی و امنیتی پیاده روی بزرگ اربعین حسینی اظهار کرد: کارکردهای سیاسی اربعین، افتخارآفرینی در سایه وحدت و اقتدار شیعیان و مسلمانان است.

 

وی با بیان اینکه در اجتماع بزرگ اربعین زائرانی از اقصی نقاط دنیا همچون مسلمانان و سایر ادیان الهی به معجزات این راهپیمایی بزرگ معترف می شوند، افزود: بخشی از مردم حتی برای شفا گرفتن راهی این پیاده روی می شوند لذا همه زائران اربعین سفیر امت شیعه و اسلام هستند و روز به روز انتشار این پیاده روی در کشورهای اروپایی و آمریکایی جای خود را باز و تفکرات اربعین در حال انتقال به جهانیان است.

 

طالبی با اشاره به رهنمودهای امام راحل مبنی بر اینکه انقلاب را به جهان باید صادر کنیم، گفت: با این وجود برخی آدم های کج فهم این موضوع را به سخره گرفتند، اما شواهد زیادی را می بینیم که نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب از طرق مختلف به دنیا صادر می شود که مهمترین آن موضوع اربعین است.

 

وی با بیان اینکه روحیه نوع دوستی، مقاومت، ایثار و انقلابی گری با عمکرد مواکب در عتبات عالیات در کربلا، کاظمین و سامرا بین مسلمانان ایجاد شده است، افزود: این مهم از نظر انسان‌های منصف و خیرخواه و رسانه های بی طرف غافل نمی ماند، در نتیجه این اقتدارآفرینی در سایه وحدت یکی از کارکردهای دیگر اربعین است.

 

وی تصریح کرد: اینکه در خیلی از کشورهای اروپایی آدم های مغرض به دنبال ترساندن مردم برای عدم حضور در این اجتماع هستند و یا می خواهند موضوع ناامنی عراق را ترویج دهند تا این اجتماع را کمرنگ نشان دهند نشان ضعف دشمن است، جمعیت میلیونی اربعین با بالاترین ضریب امنیتی به زیارت می روند که موضوع مهمی است.

 

طالبی تامین امنیت را حاصل وحدت و بسیج مردمی عنوان کرد و گفت: در همه کشور ها با اجتماع و اتحاد مردم می توانیگ به راحتی امنیت ایجاد کنیم.

 

وی عنوان کرد: هیچ مشکل امنیتی طی چند سال گذشته در عراق نداشتیم که کارکرد مهم اربعین است.

 

وی به تقویت ارتباط بین دو کشور عراق و ایران اشاره و عنوان کرد: این مهم هم از دیگر کارکردهای اربعین است، پاسداشت یاد و خاطره امام حسین علیه السلام و هویت بخشی به این راهپیمایی بزرگ و عظیم از کارکردها است و این نتایج را دارد که از ابتدای اربعین و افشاگری حضرت زینب قیام امام حسین علیه السلام بر حق بوده است.

 

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی گفت: اگر اقتدار و آبرویی داریم نتیجه قیام امام حسین (ع) و هویت بخشی قیام امام در جریان اربعین هست.

 

وی ادامه داد: جنگ دفاع مقدس و تحریم ها برای ما توفیقات و برکاتی داشته است، اگر فرهنگ عاشورایی بر ما حاکم نبود در جایگاه ابر قدرت ترین کشورها نبودیم، ایران پایگاه آمریکایی را موشک باران می کند و جوانان آمریکایی از این حادثه گریه می کند در صورتی جوان ایرانی ما در جنگ حاضر بود جانش را دو دسته تقدیم انقلاب کند.

 

به گفته وی، در کشور مشکلات اقتصادی با خباثت های دشمن داریم اما جمهوری اسلامی ایران توفیقات بزرگی داشته است، نعمت امنیت، سلامت و بهداشت از مهمترین توفیقات ایران است،  در دوران کرونا با جوان های متخصص و اراده آنها توانستیم کرونا را برچینیم در صورتی که دشمن یک لیتر ضد عفونی کننده و یا ماسک به ما نداد اما هر زمان اراده کردیم توانستیم موفق شویم.

 

طالبی یادآور شد: برای یک متر سیم خاردار در جنگ مانده بودیم و هیچ کشوری به ما کمک نکرد و تکنولوژی خود را به ما ارائه نکرد اما با روحیه جهادی و انقلابی برگرفته از نهضت عاشورا به  جایگاه اقتدار رسیده ایم.

 

وی مجریان مواکب اربعین را جزو قشر بصیر و فرهنگی عنوان کرد و افزود: مواکب ظرفیت های خوبی در حوزه جهاد تبیین و امیدآفرینی دارند، دو کلید واژه ایمان و امید را رهبری بر آن تاکید دارند و ما باید در بین اجتماعاتی که قرار می گیریم توفیقات نظام را در حوزه بین المللی، منطقه ای و ملی و محلی به جوانان منتقل کنیم.

 

به گفته طالبی، مدیریت اندیشه و تفکر جوانان در دست دشمن است و این فضا امن نیست چراکه در تمام موضوعات تحریم هستیم اما در فضای مجازی، دشمن ما را تحریم نمی کند، لذا در جنگ روایت ها و شناختی فضای مجازی، دشمن منفعتی برای خود دارد.

 

وی ادامه داد: مسئولان مواکب اربعین با روحیه جهادی و اخلاق مداری و خدمت بی‌منت به زائران در حال خدمت رسانی هستند اما یکی از مسائل مهم ما بصیرت افزایی و بیان توفیقات نظام و انقلاب هست چراکه این قشر سفیران نظام و انقلاب در سایر کشورها هستند.

 

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: ما به عنوان یک جامعه بین المللی به اربعین نگاه می کنیم لذا امسال در ستاد اربعین تصمیمات خوبی گرفته شده است و حمایت ها انجام خواهد شد تا موکب داران که با حداقل امکانات عازم عتبات می شوند، مشکلات آنها به حداقل برسد.

 

 

کد خبر 1272512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha