زمینه ساز فرهنگ برتر در عید غدیر و عزاداری محرم باشیم

فرمانده انتظامی آران و بیدگل گفت: عزاداری های مذهبی شهرستان آران و بیدگل در کشور نمونه است ، لذا باید زمینه ساز فرهنگ برتر در عید غدیر و عزاداری محرم باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، سرهنگ غلامرضا هاشمی زاده در گردهمایی هیئات مذهبی منطقه یک آران و بیدگل گفت: سال گذشته حضور مردم پس از دو سال کرونا در عزاداری های محرم بسیار پرشور و پسندیده بود و حتی سنت نذورات علی رغم وضعیت اقتصادی با نظر اهل بیت (ع) بیش از گذشته اجرا شد.

 

فرمانده انتظامی شهرستان آران و بیدگل افزود: مراسم مذهبی از جمله برنامه هایی است که دولت دخالتی در آن ندارد و کاملا مردمی و از دل مردم است و نهادها فقط نقش راهبری و نظارتی دارند.

 

هاشمی زاده ادامه داد: هدف همه هیئات مذهبی احیای فرهنگ حسینی است لذا هیئات مذهبی بایستی با درایت و همکاری با یکدیگر بهترین عزاداری را رقم بزنند.

 

وی در ادامه بیان داشت: شادی ایام ذی الحجه  بویژه عید غدیر که بزرگترین عید مسلمین است بایستی به بهترین شکل انجام شود و هیئات زود به پیشواز محرم نروند و در این ایام علم عزا برپا نکنند.

 

فرمانده انتظامی آران و بیدگل افزود: عزاداری های مذهبی شهرستان آران و بیدگل در کشور نمونه است ، لذا باید زمینه ساز فرهنگ برتر در عید غدیر و عزاداری محرم باشیم.

 

هاشمی زاده ادامه داد: امسال طرح پلیس یار هیئت ویژه مسائل امنیتی و انتظامی هیئات مذهبی اجرا می شود  و ما آماده هر نوع همکاری بویژه در حوزه اموزش به خادمان هیئت مذهبی هستیم.

لزوم توجه ویژه هیئات مذهبی به نیازمندان

 

دادستان آران و بیدگل هم در این گردهمایی گفت: مراسم مذهبی در شهرستان آران و بیدگل دید کشوری دارد و عزاداری سنتی این شهرستان از رسانه ملی پخش می شود، لذا برنامه ریزی برای عزاداری ها هم باید با همین نگرش صورت گیرد.

 

مرتضی باصریان ادامه داد: سال گذشته شاهد کمترین میزان تنش و آسیب در عزاداری ها بودیم اما هر سال باید درخور و در شان این شهرستان عزاداری کنیم

 

دادستان آران و بیدگل تاکید کرد: توجه ویژه به جوانان و تشویق آنان به صبر و بردباری، خلوص در جشن ها و عزاداری ها، توجه به حقوق شهروندی و تبعیت از قانون از جمله مواردی است که بایستی در هیئات مذهبی نهادینه شود.

 

باصریان ادامه داد: در ایام عید غدیر و محرم بایستی هیئات مذهبی به اقشار ضعیف و نیازمندان توجه ویژه ای داشته باشند و مردم را به کمک و یاری همنوعان خود تشویق کنند.

 

همایش هیئات مذهبی منطقه یک آران و بیدگل به همت شورای هیئات مذهبی و اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل و با همکاری اتاق اصناف آران و بیدگل در سالن اجتماعات اتاق اصناف برگزار شد.

 

سخنرانی فرماندار، رئیس اداره تبلیغات اسلامی، رئیس شورای هیئات مذهبی آران و بیدگل و پرسش و پاسخ مسئولان هیئات مذهبی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

کد خبر 1272513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha