کشاورزی مهمترین رکن اشتغالزایی است/پیش‌بینی تولید بیش از ۲۳۰هزار تن گندم در بیجار

محمدپناه گفت: بخش کشاورزی در شهرستان بیجار نقش مهم و اساسی در اشتغالزایی بر عهده دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، میثم محمد پناه مدیر جهاد کشاورزی بیجار به میزان پیش بینی برداشت گندم اشاره و اظهار کرد: انتظار می‌رود امسال بیش از 230 هزار تن گندم برداشت شود که این میزان برداشت در سال جاری بیش از سال گذشته است.

 

وی افزود: حوزه کشاورزی از مهمترین بخش‌های اقتصادی کشور است و خوشبختانه شهرستان بیجار نقش مهمی در این میان دارد.

 

مدیر جهاد کشاورزی بیجار به اقدامات صورت گرفته در  برداشت گندم اشاره کرد و بیان داشت: تلاش لازم صورت گرفته تا مراکز خرید گندم با صیانت کامل گندم را از کشاورزان دریافت کنند و خرید تضمینی گندم صورت می‌گیرد.

 

محمدپناه وضعیت مزارع شهرستان بیجار را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به بارندگی‌های مناسب و مبارزه با علف‌های هرز و تغذیه خوبی که انجام شد، وضعیت مزارع گندم شهرستان در شرایط مطلوبی قرار دارد.

 

مدیر جهاد کشاورزی بیجار به اهمیت مبارزه با آفت سن و پوره سن اشاره کرد و گفت: مبارزه با آفت سن که از آفت‌های مهم غلات  به شمار می‌رود به عنوان مسأله اصلی فعلی جهاد کشاورزی مطرح است که در دو مرحله انجام شده است.

 

وی تاکید کرد: با تلاش‌های صورت گرفته بیش از 82 هزار از اراضی سم پاشی سن مادر شده‌اند.

 

محمدپناه، از افتتاح شش پروژه همزمان با هفته جهاد کشاورزی خبر داد و عنوان کرد: امسال همزمان با هفته جهاد کشاورزی شش پروژه را در حوزه آب و خاک به بهره‌برداری خواهیم رساند.

 

وی اضافه کرد: طرح گل خانه قبا سرخ و سیلو خوش مقام بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و انتظار می‌رود همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 1272558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha