رشد شاخص‌های اقتصادی ضروری است

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تأکید بر اینکه برای رسیدن به وضعیت بهتر و رفع مشکلات اقتصادی رشد شاخص‌های اقتصادی ضروری است، گفت: در این راستا باید از ظرفیت ها استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، در دیدار جمعی از فعالان اقتصادی، مدیران واحدها صنعتی و معدنی استان لرستان، با بیان اینکه در استان لرستان منابع طبیعیِ خدادادیِ فراوانی وجود دارد، این را سرمایه عظیمی برای استان دانست و اظهارداشت: بحمدالله کشور ایران نیز اینچنین است و ظرفیت عظیمی در کشور داریم.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به جمعیت کشور که یک درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد، عنوان کرد: ما در بعضی منابع ۳ یا ۵ درصد و بلکه بیشتر منابع داریم، که در نسبت سنجی با جمعیت دنیا این یک موفقیت است، بعنوان مثال در بخش معدن ۳ درصد سنگ های تزیینی دنیا و ۲۸ درصد سنگ های تزیینی کشور را در همین استان داریم، و این موقعیت مهم را به خودش اختصاص داده است.

 

 وی در ادامه ۱۲ میلیارد مترمکعب آب استان و آب و هوای چهارفصل را یکی دیگر از امتیازات این استان برشمرد و گفت: در صورتی که کارآفرینان و سرمایه گذاران با ایجاد بستر کارگاهی و صنعتی در داخل استان بخواهند اقدام کنند، قطعاً این دو مقوله مهم می تواند کمک شایانی به رشد و توسعه و ارتقای اقتصادی استان بکند.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی عنوان کرد: این در حالی است که استان های همجوار ما بواسطه آب و هوای نامناسب و کمبود آب، دچار مشکل هستند و از این چنین منابع طبیعی محروم هستند.

 

وی اقدام رهبر معظم انقلاب را برای انجام دیدارهای مکرر با کارفرمایان، تولیدگران و جهادگران عرصه تولید و اقتصاد را مهم ارزیابی کرد و افزود: داشتن نیروی متعهد و متخصص در کشور یک جایگاه ممتاز است، و این خود باعث رشد اقتصادی و تولید خواهد بود، و این چیزی است که بخشی از آن در دست شما عزیزان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی تصریح کرد: به هر حال ما هم در کشور و هم در استان باید تلاش کنیم کارخانجاتی که مشکلاتی دارند را به وضعیت مطلوب برسانیم، چرا که ما عقب ماندگی هایی داریم و البته شاخص‌هایی داریم که در حد متوسط، و زیر متوسط هستند و بعضی قابل هم قابل قبول نیست و بایستی با رشد سریع و مستمر به شاخص های رشد اقتصادی مطلوب برسیم.

 

وی با بیان اینکه اولین ضرورت، رشد شاخص‌های اقتصادی و رسیدن به نقطه مطلوب است که عنوان شد، ️دوم اینکه وضعیت رفاه و معیشتی مردم بایستی ارتقاء پیدا کند، خاطرنشان کرد: ضرورت سوم جایگاه مقتدر کشور در بین الملل است، امروز نگاه به کشور به جهت اقتصادی باید نگاهی دارای رشد اقتصادی باشد.

 

امام جمعه خرم آباد یادآور شد: اکنون بحمدالله در اقتدار نظامی به جایگاه خوبی رسیده ایم و آثار آن را می بینیم، اگر این اقتدار در بخش اقتصادی هم به وجود بیاید، در کنار اقتدار نظامی، دو بال امنیت و اقتصاد برای ما مهیا می‌شود، بنابراین به خاطر اینکه به جایگاه جهانی برسیم باید به جهت اقتصادی به آن نقطه مطلوب دست پیدا کنیم.

 

وی اظهارکرد: چهارمین ضرورت، لزوم بهره گیری از نیروی‌های متخصص  فراوانی است که باید برای این متخصصین که سرمایه های کشور هستند فضا مهیا شود و از ظرفیت آنها استفاده کرد.

کد خبر 1272575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha