ارزشمندترین سرمایه کانون های فرهنگی هنری مساجد شبکه مردمی است

باغبانها با بیان اینکه بعد از پایگاه های بسیج، کانون های مساجد بزرگترین شبکه فرهنگی مردمی فرهنگی کشور محسوب می شود، گفت: ارزشمندترین سرمایه کانون های فرهنگی هنری مساجد، شبکه مردمی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، محمدحسین باغبانها- مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین- در نشست با غریب مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین که امروز (دوشنبه 22 خرداد) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: از سال 1371 کانون های فرهنگی هنری مساجد با مصوبه مجلس شورای اسلامی و با هدف تربیت هنرمند مسجدی آغاز به کار کرد و در استان قزوین هم فعالیت کانون های مساجد از سال 1381 آغاز شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: در مدت زمان فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در سطح کشور و استان قزوین، 26 هزار کانون فرهنگی هنری در سطح کشور ایجاد شده است که بعد از پایگاه های بسیج، کانون های مساجد بزرگترین شبکه فرهنگی مردمی کشور محسوب می شود.

 

وی عنوان کرد: در استان قزوین 385 کانون فرهنگی هنری ثبت شده که از این تعداد 40 درصد کانون های مساجد شهری و 60 درصد روستایی است که در دورترین روستاهای استان قزوین هم شبکه مسجدی و مردمی کانون های مساجد فعال است.

 

باغبانها با اشاره به برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد استان توضیح داد: 120 کانون فرهنگی هنری در ذیل شعار «مسجد- کانون نشاط» برنامه های اوقات فراغت را به صورت حرفه ای و منظم برگزار می کنند که برخی از این کانون ها حتی بهتر از یک موسسه خصوصی در حوزه اوقات فراغت برنامه دارند.

 

وی خاطر نشان کرد: در سطح روستاها هم کانون های فرهنگی هنری مساجد، برنامه های بسیار خوبی را برای ایام تابستان و به منظور غنی سازی اوقات فراغت، تدارک دیده اند و در برخی روستاها هم با توجه به اینکه جمعیت روستا محدود است، برنامه کانون ها به صورت محدودتر برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اعلام کرد: ارزشمندترین سرمایه کانون های فرهنگی هنری مساجد، شبکه مردمی است برای نمونه با همکاری موسسه حضرت خدیجه (س) و برنامه سمت خدا در طول سال و در چندین نوبت، توزیع گوشت قربانی با استفاده از شبکه مردمی کانون های مساجد انجام می شود.

 

وی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد سعی دارند به بهانه های مختلف حضور نوجوانان و جوانان را در مسجد پر رنگ کنند و از این طریق روح معنویت و اخلاص را در آنها بدمند.

 

باغبانها یادآور شد: امیدواریم با همکاری دفتر امور روستایی استانداری قزوین بتوانیم در حوزه تقویت برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد به ویژه در مناطق روستایی اقدامات جدی تری را داشته باشیم.

 

کد خبر 1272658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha