انس با قرآن موجبات گسترش فرهنگ قرآنی را بیش از پیش در جامعه فراهم می‌کند

حجت الاسلام قوره جیلی گفت:گسترش فضای قرآنی از جمله موسسات قرآنی یکی از وظایف ذاتی این مجموعه بوده و دارای اهمیت زیادی است لذا انس با قرآن موجبات گسترش فرهنگ قرآنی را بیش از پیش در جامعه فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام ابوذر قوره‌جیلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به هدف از تشکیل  تشکل های قرآنی ،گفت: هدف از تشکیل اتحادیه تشکل‌های قرآنی ایجاد وحدت و انسجام برای فعالیت‌های قرآنی و شبکه سازی این نوع فعالیت‌ها در قالب برگزاری همایش‌های قرآنی در جامعه است.

 

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کرمانشاه افزود: اتحادیه تشکل هاي قرآنی شبکه اي ارتباطی در حوزه ي فرهنگ قرآنی و بین فعالین و مؤسسات قرآنی با ظرفیت هاي ارزشمندي که می تواند مورد توجه و استفاده قرار گیرد.

 

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۱۰۰ تشکل قرآنی در سطح شهر کرمانشاه، خاطر نشان کرد:مراکز قرآنی زیر نظر اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کرمانشاه فعالیت دارند و شامل مؤسسات، خانه‌ها و پایگاه‌های قرآنی هستند.

 

حجت‌الاسلام قوره‌جیلی تصریح کرد: نهادها، ادارات و موسسات مختلف می توانند فعالیت های قرآنی خود را به منظور مردمی سازی این نوع فعالیت هاق ‏به موسسات تخصصی قرآنی بسپارند زیرا قرآن تنها نسخه نجات‌بخش انسان‌ها است که در سعادت دنیوی و اخروی نقش کاملی دارد.

 

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کرمانشاه با اشاره به اینکه فعالیت های قرآنی از جمله مهم ترین و بهترین فعالیت های فرهنگی در جامعه هستند، اظهار کرد:با توجه به  تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به حفظ قرآن، این موضوع در جامعه به خوبی مورد توجه قرار گرفته و اقدامات بسیار خوبی از سوی موسسات و متولیان امور قرآنی انجام گرفته است .

 

وی در پایان گفت: قرآن کریم و روایات اسلامی به دوره ی حساس نوجوانی و جوانی عمر انسان اهمیت ویژه ای داده اند. چنان که حضرت امام صادق(علیه السلام) به یکی از یاران خویش می فرمایند: بر تو باد توجه به جوانان; زیرا آنان به هر کار خیر از دیگران پیش تازترند.

کد خبر 1272929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha