استان چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع مقدس افتخار آفرین بود

سردار اکبری گفت: استان چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع مقدس افتخار آفرین بوده و رزمندگان این استان در هشت سال جنگ تحمیلی در بیشتر عملیات ها حضور داشته اند که این رزمندگان و فرمانده هان، بسیار به دلیری و شجاعی نیز معروف بوده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری، سردار علی محمد اکبری در آیین رونمایی از کتاب «حسرتش با من» که در نگارخانه سوره حوزه هنری شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: یکی از راه های ماندگار شدن یاد و خاطره شهدا روایت و نوشتن خاطرات این عزیزان است.

 

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری ادامه داد: شهدا چه در دوران حیات با تن و جسم و چه بعد از شهادت با روح معنوی خود حافظ و نگهدارنده کشور ایران اسلامی هستند و باید هر چه بیشتر این الگو های بی بدیل را به نسل جوان معرفی کنیم.

 

وی افزود: ما باید زندگی شهدا و فرمانده های دلیر هشت سال دفاع مقدس را روایت کنیم و بدون شک اگر ما کوتاهی کنیم دشمن با تحریف روایت های خود را خواهد کرد.

 

سردار اکبری یادآور شد: در زمان هشت سال دفاع مقدس در کنار هر فرمانده یک روای نیز بود که وقایع و مطالب را ثبت می کرد که اکنون در کتابی با عنوان «نگین» در دسترس است و در این کتاب از دلاوری ها و خدمات رزمندگان و فرمانده های تیپ ۴۴ حضرت قمر بنی هاشم (ع) بسیار است.

 

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری در انقلاب اسلامی افتخار آفرین بوده و رزمندگان این استان در هشت سال دفاع مقدس در بیشتر عملیات ها حضور داشته اند که این رزمندگان و فرمانده هان، بسیار به دلیری و شجاعی نیز معروف بوده اند.

 

سردار اکبری افزود: یکی از راه های ماندگار شدن یاد و خاطره شهدای عزیز روایت و نوشتن خاطرات این عزیزان از زبان همسران، پدران، مادران و هم رزمان آنها است که امیدوارم از این شکل کار های فاخر در استان بیشتر انجام شود.

 

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) گفت: کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۴ برگزار می شود و بخش مهم این کنگره آثار مکتوب، تصویری، و غیره است که از همه هنرمندان و نویسندگان استان جهت خلق اثر برای این کنگره دعوت به عمل می آید.

 

بر اساس این گزارش در ادامه احسان قائدی در این آیین گفت: دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری از آثار مکتوب در زمینه خاطرات و تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حمایت جدی به عمل می آورد.

 

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری افزود: دشمن امروز با روایت های نادرست از زنان ایرانی سعی در خدشه دار کردن چهره زنان ایران را دارد و در آثار مکتوب و تولیدی دفاع مقدس در استان نیز جای خالی روایت زنان از دفاع مقدس خالی بود و حوزه هنری اکنون با تولید دو کتاب با موضوع خاطرات همسران شهید به این موضوع پرداخته است.

 

خاطرنشان می شود: کتاب «حسرتش با من» خاطرات «مریم‌السادات حسینی» همسر «سردار شهید حاج کمال فاضل» فرمانده دلیر گردان یا زهرا (س) از تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم چهارمحال و بختیاری با حضور فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) در شهرکرد رونمایی شد.

 

 

کد خبر 1273239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha