بوم سازی صنعت هسته‌ای از مصادیق ما می توانیم است

حجت الاسلام کاظم صادقی با اشاره به بازدید مقام معظم رهبری از دستاوردهای هسته‌ای، گفت: تنوع و گستردگی صنعت هسته‌ای در زندگی انسان آن قدر زیاد است که باید رونق یابد و بوم سازی صنعت هسته‌ای از مصاديق (ما می توانیم) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۲۶ خرداد ماه) حجت الاسلام کاظم صادقی در خطبه های نماز جمعه جازموریان، ضمن سفارش به تقوای الهی، گفت: تقوا عنصر ارزشمندی برای انسان می باشد و ثمرات فراوانی در زندگی روزمره ما دارد.
امام جمعه جازموریان افزود: به فرموده حضرت علی (ع)، دنیا برای انسان با تقوا دو رو دارد گاهی علیه و گاهی همراه اوست و انسان با تقوا باید همیشه ناامید نباشد و امید سرلوحه او باشد.
وی بیان کرد: جاهلیت امروزی جامعه ما اشتراکاتی با جاهلیت قبل از اسلام دارد و یکی از آن اشتراکات دلبستگی به دنیاست و می بینیم که بسیاری برتری انسان را در مال، ثروت و دلبستگی به دنیا می دانند.
حجت الاسلام صادقی ابراز کرد: در کنار دنیا طلبی و فخر فروشی ها که قبل از جاهلیت بوده اکنون نیز بسیاری بدان افتخار می کنند، پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند؛ دنیا انسان را به هلاکت و نابودی می کشاند و نباید ما به دنیا و مال دنیا دلبسته شویم و با آن فخر فروشی کنیم که جزء تباهی و ضلالت برای ما ارمغانی ندارد.
خطیب جمعه جازموریان با اشاره به شهادت امام جواد (ع)، ابراز کرد: محبت اهل بیت (ع) و پذیرش ولایت آن بزرگواران نتایج فراوانی در زندگی دنیوی و اخروی ما دارد.
وی ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، خاطرنشان کرد: در امر ازدواج جوانان موانعی از جمله موانع فرهنگی وجود دارد که باید برطرف شوند بنابراین فرهنگیان و متولیان فرهنگی باید در ازدواج آسان پیشقدم شوند و آن را ترویج دهند.
حجت الاسلام صادقی مهریه های سنگین را یکی دیگر از موانع ازدواج جوانان دانست و عنوان کرد: متاسفانه آداب و رسوم غلط و چشم و چشمی ها گریبان گیر جامعه ما شده است.
امام جمعه جازموریان تصریح کرد: مسئولان باید آسان ترین تسهیلات را برای زوج های جوان قرار دهند و موانعی که در بحث ازدواج وجود دارد را برطرف کنند.
وی با اشاره به بازدید مقام معظم رهبری از دستاوردهای هسته‌ای، گفت: تنوع و گستردگی صنعت هسته‌ای در زندگی انسان آن قدر زیاد است که باید رونق یابد و بومی سازی صنعت هسته‌ای از مصاديق (ما می توانیم) است که جوانان ما شعار ما می توانیم را عملی کردند.
حجت‌الاسلام صادقی ضمن گرامیداشت روز جهاد کشاورزی، اظهار کرد: کشاورزی نماد اقتدار کشورها در جنگ غذایی است و مسئولين اگر به دنبال اشتغالزایی سالم هستند هویت سازی کشاورز را محقق کنند.
خطیب جمعه جازموریان با تاکید بر تعیین تکلیف اراضی بدون سند کشاورزان، تاکید کرد: اگر اراضی کشاورزان سند دار باشند آنگاه آنها در اخذ تسهیلات کشاورزی کمتر با مشکل مواجه می شوند.
وی به عدم واریز مطالبه گندم کاران اشاره کرد و گفت: تمام امید کشاورزان همین مبالغ ناچیز است و مسئولین باید با تلاش این مبالغ ناچیز گندم را هر چه سریعتر واریز کنند.
حجت‌الاسلام صادقی با اشاره مشکل آب شهر زهکلوت، عنوان کرد: مسئولین در انجام وظیفه پاس کاری نکنند و از فرماندار و بخشدار خواستاریم که نسبت به مشکل آب اقدام سریع انجام دهند.

کد خبر 1273308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha