کم‌‌کاری دستگاه های اجرایی در استخدامی ایثارگران  قابل قبول نیست

طالبی گفت: عدم اجرای قانون استخدامی ایثارگران مجازات خاص دارد و دستگاه های اداری باید موضوع را پیگیری و بر آن اهتمام ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی،  سید محمدرضا طالبی -معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی- شامگاه (۲۸ خرداد) در جلسه بررسی تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران دستگاههای استان، اظهار کرد: استاندار خراسان جنوبی در شورای راهبردی استان بر استخدام ایثارگران استان تاکید کردند.

 

وی با بیان اینکه تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران وظیفه قانونی همه دستگاه های اجرایی است، افزود: کم کاری در این خصوص را از هیچ دستگاهی پذیرفته نیست.

 

به گفته طالبی حوزه ایثارگران، جانبازان، خانواده شهدا، رزمندگان اسلان و معلولین هر کدام مشکلاتی را در خانواده و جامعه دارند که اگر مسئولان بی تفاوت از کنار آنها عبور کننند، دچار مشکلاتی خواهند شد؛ این اقشار به لحاظ قانونی، شرعی و عرفی حقی بر گردن مسئولان دارند و باید مشکلات آنها را حل کنیم.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در دستگاه های اجرایی اگر قانونی هم نمی بود، مسئولان به لحاظ شرعی و عرفی باید به مسائل آنها رسیدگی می کردند، هم اکنون نیز قانون تبدیل وضعیت این افراد قانونی و لازم الاجرا است و تخطی دستگاه های اجرایی در این خصوص تخلف اداری بوده و باید مسئولان پاسخگو باشند.

 

طالبی تصریح کرد: عدم اجرای قانون استخدام ایثارگران مجازات خاص دارد و دستگاه های اداری باید موضوع را پیگیری و بر آن اهتمام ویژه داشته باشند.

 

وی از برخی دستگاه های حاضر در جلسه که در این خصوص کم کاری کرده بودند خواست تا استخدامی ایثارگران شاغل را تا یک ماه آینده در دستور کار قرار دهند و افزود: در صورت تخطی از قانون، گردش کار قضایی تشکیل می شود چراکه رسیدگی به جامعه ایثارگران وظیفه  همه ما است.

 

 

 

 

 

کد خبر 1273681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha