قطعه «مهرعلی و زهرا» پیشکشی «باغ هنر»

برنامه‌ رادیویی «باغ هنر» كه از شنبه تا چهارشنبه از رادیو ایران پخش می‌شود، سه‌شنبه‌ها به نقد موسیقی اختصاص دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبكه رادیویی ایران، وحید بیات تهیه كننده این هفته برنامه «باغ هنر» اعلام كرد: سه شنبه سی ام خرداد، به مناسبت سالروز ازدواج آسمانی حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع)  قطعه «مهرعلی و زهرا» اثری از زنده یاد «ناصر عبدالهی» نقد و بررسی می شود.

 


وی ادامه داد: «ناصر عبدالهی» خواننده، آهنگساز، تنظیم کننده، نوازنده و ترانه‌سرای ایرانی اهل بندرعباس بود که در آغاز با ترانهٔ «ناصریا» به شهرت رسید.

 


این تهیه کننده رادیویی افزود: «ناصر عبدالهی» در ترانه‌های خود از خواننده‌ای تقلید نمی‌کرد و صدایی منحصر به فرد داشت. بیشتر اشعار ترانه‌های او از سروده‌های محمدعلی بهمنی بود. در کار موسیقی به گفته خود وی تحت تأثیر سبک موسیقی ابراهیم منصفی بود.

 


ترانه‌های مورد انتخاب وی در آلبوم‌هایش عمدتاً دارای مفاهیم اجتماعی و حماسی (مانند ترانه‌های «یادم باشد»، «کودکان خیابانی»، «سربلند» و «شیوه ی ما»)، مذهبی (مانند ترانه‌های «مهر علی و زهرا»، «احمد ثانی»، «یا فاطمه» و «مهر دلبر») و عاشقانه (مانند ترانه‌های «تو ای عشق»، «ماه من»، «بهت نگفتم» و «راز») بودند و سرانجام در ۲۹ آذر ۱۳۸۵ در بیمارستان هاشمی‌نژاد تهران درگذشت.

 


بیات در پایان گفت: سه شنبه سی ام خرداد، با حضور مرتضی لطفی معلم آواز و آهنگساز، مجید صالحی منتقد و ترانه سرا، خلیل شفیعی شاعر و منتقد، حسن مهدی اعتباری كارشناس آواز و وحید طاهرخانی كارشناس تركیب و نهایی سازی صدا، قطعه «مهر علی و زهرا» اثری از زنده یاد «ناصر عبداللهی» در برنامه نقد فنی و محتوایی می شود.

 

«باغ هنر» از شنبه تا چهارشنبه با اجرای شهاب شهرزاد ساعت ۱۶:۰۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

کد خبر 1273874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha