شبکه میلیونی اربعین تابلوی ارزشمند شیعه است

حجت الاسلام نجمی‌ پور با تاکید بر اینکه نقاط ضعف در برخی از بخش های موکب های اربعین در سال گذشته باید برطرف شود، گفت: شبکه میلیونی اربعین تابلوی ارزشمند شیعه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام احمد نجمی پور در ستاد اربعین شهرستان نهبندان اظهار کرد: بیش از 20 میلیون جمعیت در ایام اربعین در کربلا جمع می شوند که نشان دهنده حرارت اسلام است که با فطرت همه ما گره خورده است.

 

وی با بیان اینکه پیاده روی اربعین تابلوی ارزشمند شیعه است، افزود: حضور این جمعیت 20 میلیونی بزرگترین تبلیغ شیعه است و باید تلاش کنیم که فرهنگ و اخلاق نبوی، حسنی، حسینی، فاطمی و مهدوی را منتقل کنیم.

 

وی خواستار کاهش آسیب های سال های گذشته در ایام اربعین شد و گفت: استان باید پیشنهاد بدهد نوع غذای یک روز در کاظمین، از یک نوع باشد تا از اسراف جلوگیری شود.

 

امام جمعه نهبندان خواستار فرهنگ سازی مراسم غدیر همانند اربعین شد و گفت: فرهنگ شیعه بر سه اصل «عاشورا، غدیر و انتظار» استوار است که مهمترین آن غدیر است و باید برای فرهنگ سازی آن توجه کرد، هر کس در روز غدیر یک غذا به دیگران بدهد همانند این است که هزاران پیغمبر را اطعام داده است لذا غدیر ظرفیت ارزشمندی است که باید آن را گرامی بداریم.

 

ابوالفضل ایروانی- فرماندار نهبندان- هم در این جلسه اظهار کرد: سهمیه ویژه آرد موکب های اربعین از مرکز پیگیری می شود.

 

وی از تشکیل کمیته های ستاد اربعین خبر داد و افزود: مسئولیت ها مشخص و کمیته نظارت و ارزیابی بر عهده فرمانداری خواهد بود.

 

وی افزود: باید جذب حداکثری موکب ها را داشته باشیم چه در کربلا و چه در ایران موکب های جهادی با فعالیت های فرهنگی مهم هستند و گروه های جهادی در روستاها باید با پرچم اربعین مستقر شوند.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه کاهش تصادفات جاده ای را داشتیم، عنوان کرد: تمام دستگاه های خدمات رسان در مسیر جاده اصلی باید مستقر شوند تا این موضوع ادامه دار باشد.

 

وی در پایان خواست تا جلسات کمیته ها هفته ای یکبار برگزار شود تا برنامه عملیاتی برای شهرستان داشته باشیم.

 

 

کد خبر 1273879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha