تقویت اقتصاد ملی به زمینه سازی برای ازدواج آسان جوانان منجر می شود

عضو هیئت علمی دانشکده شهید محلاتی گفت: از جمله مهم ترین عوامل و زمینه سازها در مسیر تحقق ازدواج آسان و به موقع نسل جوان باید به تقویت اقتصاد ملی اشاره کرد.

علی اصغر حبیبیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، گفت: ازدواج از منظر آموزه های اسلامی، تنها روش پاسخ طبیعی به تمایلات و غریزه جنسی است و لذا به تاخیر انداختن آن برای افرادی که آمادگی ازدواج دارند، زمینه ساز بروز و ظهور مشکلات و معضلاتی در ابعاد فردی و اجتماعی می شود.

 

وی افزود: البته باید برای تسهیل در امر ازدواج جوانان، به حل مشکلات اقتصادی جامعه نیز همت گماشت که در این راستا تقویت اقتصاد ملی بهترین و مؤثرترین راهکار است.

 

این استاد دانشگاه همچنین با تأکید بر لزوم گفتمان سازی فرهنگی و رسانه ای در راستای تحقق اهداف مدنظر در نهضت ترویج ازدواج آسان در جامعه گفت: ما باید از همه ظرفیت های ممکن به خصوص در عرصه های رسانه ای، فرهنگی و هنری به نحوی شایسته استفاده کنیم تا جوانان و خانواده های آنان ترغیب به ازدواج آسان و به موقع شوند.

 

حبیبیان تصریح کرد: البته مسلم است که ازدواج آسان به معنای شتابزدگی در این امر مقدس نیست بلکه باید این مهم به شکلی آگاهانه صورت گیرد تا پس از ازدواج شاهد معضلاتی چون طلاق و یا حتی طلاق عاطفی نباشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: حل مسائل و موانع فراروی ازدواج آسان، آگاهانه و به موقع، رسالت مهمی است که هم دولت و حاکمیت باید در این رابطه نقش خود را ایفا کند و هم رسانه ها، نخبگان و خانواده ها طوری رفتار کنند که در نهایت شاهد تحقق آن هدف مقدس و نورانی در رابطه با پیوند ازدواج باشیم.

کد خبر 1274093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha