انتقاد و مطالبه خوب است اما نباید خدمات را نادیده گرفت

آیت الله دژکام گفت: انتقاد و مطالبه خوب است و باید انجام شود و انتقاد صحیح خوب است اما نباید یک خدمت بزرگ را نادیده بگیریم و فقط گوشه‌ای که ایراد دارد را بگوییم مطالبه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، آیت الله لطف الله دژکام امروز جمعه (۲ تیر) در خطبه های نمازجمعه شیراز گفت: حواسمان باشد که خدا همه کارهایی که می‌کنیم می‌بیند و نیت ما را هم می‌داند، هرچه توجیه کنیم که نیتم خیر بود خدا می داند در دلمان چه می گذرد و طبق نیتمان با ما برخورد می‌کند نه آنچه اظهار می‌کنیم که ممکن است ظاهر عمل ما خیلی پاکیزه باشد اما نیت ما خیلی پلید و آن نیت پلید ظاهر این عمل را خراب می‌کند و ارزش کار را از بین می برد.

 

امام جمعه شیراز با اشاره به هفته قوه قضاییه افزود: بحث قوه قضاییه بحث بزرگ و مهمی است به حسب آنچه که در دنیا متداول است که تقسیم قوا است و یکی از سه قوه در همه کشورهای مختلف همین قوه قضاییه و دستگاه قضایی است.

 

وی با تاکید بر اینکه اگر حساب کنیم ورودی پرونده‌ها چقدر است متوجه می‌شویم که خیلی کار دارد می‌شود، بیان کرد: در استان فارس ۶۰۰ هزار پرونده ورودی داریم با پرونده‌هایی که نیاز به بررسی دوباره دارد نزدیک به میلیون می‌شود.

 

آیت الله دژکام گفت: در مواردی ممکن است رسیدگی ناقص بماند یا مشکلی در رسیدگی باشد و همه باید تلاش کنند و دستگاه قضایی هم به صورت ویژه تا این مشکل حل شود.

 

وی ادامه داد: انتقاد و مطالبه خوب است و باید انجام شود و  انتقاد صحیح خوب است اما نباید یک خدمت بزرگ را نادیده بگیریم و فقط گوشه‌ای که ایراد دارد را بگوییم مطالبه کنیم.

 

امام جمعه شیراز اظهار کرد: اگر بناست بهشتی وار کسی در مسند قضاوت بنشیند و حکمش مانند باران باشد باید توجهش به خدا زیاد شود.

 

وی به روز عرفه هم اشاره کرد و گفت: پایان این هفته روز توجه به درگاه خدا، روز دعا و روز عرفه است، روزی که امام‌ سجاد(ع) فرمود خدا تمام مقدرات انسان به واسطه روز عرفه ممکن است تغییر دهد و به خیر کند.این روز عرفه را قدر بدانیم و انشاالله در روز چهارشنبه برای دعا، توسل و توجه هر جا می‌توانند حضور داشته باشند.روز پنجشنبه هم عید قربان است نماز هم برگزار خواهد شد.

کد خبر 1274450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha