عمل به سنت حسنه قربانی و تقویت جریان  خدمت کریمانه در کانون های مساجد

موسسه و کانون فرهنگی، هنری حضرت ام المومنین خدیجه کبری (س) و برنامه وزین سمت خدا با همکاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور اقدام به اجرای طرح ملی توزیع گوشت های قربانی به خانواده های نیازمند، نموده است.

«کریم لایقی اصل» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: در آستانه دهه پر برکت امامت و ولایت، در راستای عمل به سنت حسنه قربانی در عید سعید قربان و با هدف تقویت جریان مبارک خدمت کریمانه، موسسه و کانون فرهنگی هنری حضرت ام المومنین خدیجه کبری سلام الله علیها و برنامه وزین سمت خدا با همکاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور اقدام به برنامه ریزی و اجرای طرح ملی با قابلیت مشارکت پنج  هزار مسجد جهت انجام این سنت حسنه و تقدیم گوشت های قربانی به خانواده های نیازمند، نموده است.

 

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کانون های متقاضی جهت مشارکت در این طرح می توانند از طریق پیوند https://bachehayemasjed.ir/eidegorban اقدام به ثبت تقاضا نمایند.

 

وی در ادامه به ارائه نکاتی در زمینه طرح مشارکت در سنت حسنه قربانی در عید اضحی پرداخت و افزود: این اقدام ارزشمند به همت خیرین برنامه سمت خدا، کانون و موسسه حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها و با همکاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور صورت می گیرد.

 

لایقی اصل ادامه ادامه داد: کانون و موسسه حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها متعهد است پس از دریافت سهم مشارکت مساجد (به ازای هر راس دام دو میلیون تومان) و پس از بررسی صحت اطلاعات مسجد و کانون، در سریع ترین زمان ممکن نسبت به واریز مبلغ شش میلیون تومان به حساب اعلامی در سامانه اقدام نماید.

 

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد ابا اشاره به اینکه سهمیه هر مسجد و کانون دو راس دام است، اظهار کرد: تاکید می شود مساجدی که متقاضی مشارکت برای دو راس دام هستند باید نسبت به قربانی عین دو راس اقدام نمایند.

 

وی تاکید کرد: نیت بانیان خیر و مشارکت کنندگان انجام سنت حسنه قربانی و توزیع بین محرومین گرامی بوده و هر گونه تغییر در نیت حتی با فرض تبدیل به احسن مجاز نمی باشد و طبق نظر بانیان خیر فقط توزیع گوشت و یا طبخ غذا مورد تایید است.

 

لایقی اصل خاطرنشان کرد: سهم هر خانواده محروم حداکثر یک و نیم کیلو گرم با توجه به تعداد نفرات تحت تکفل است.

 

وی بیان کرد: پس از تکمیل ظرفیت سامانه بسته خواهد شد و پیشنهاد می شود کانون ها در سریع ترین زمان ممکن نسبت به ثبت درخواست و واریز سهم مشارکت اقدام کنند.

 

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: گزارش اقدامات کانون ها در این خصوص باید در سامانه «بچه های مسجد» در بخش فعالیت های خودجوش رواق همدلی ثبت شود.

کد خبر 1274485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha