اندیشه های فرهنگی راهگشای  امام باقر(ع) باید از سوی مسئولان فرهنگی برای جوانان تببین و آشکار شود

حجت الاسلام بدری بر تببین و نشر صحیح معارف امام باقر (ع) از سوی مسئولان به جامعه تاکید کرد و گفت: اندیشه های فرهنگی و معارف راهگشای امام باقر(ع) باید از سوی مسئولان فرهنگی برای جوانان تببین و آشکار شود.

حجت الاسلام «سید مجتبی بدری»، استاد سطوح حوزه و مدیر حوزه علمیه امام القائم (عجل الله فرجه الشریف) درباره میراث فرهنگی و علمی بجامانده از امام باقر (ع) به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: امام محمد باقر (ع) و امام صادق (ع) با توجه به اینکه در زمان درگیری عباسی ها و اموی ها بودند فرصت داشتند تا جامعه شیعه را به لحاظ علمی مستغنی کنند؛ در زمان سایر ائمه (ع) این فرصت ایجاد نشد تا بتوانند معرف شیعی را نشر دهند.

 

 

استاد سطوح حوزه و مدیر حوزه علمیه امام القائم (عجل الله فرجه الشریف) با بیان اینکه حضرت باقر (ع) و امام صادق (ع) در نشر فرهنگ ناب شیعی نقش اساسی دارند، اظهار کرد: علوم و دانش باقی مانده از شیعه از وجود و محضر این دو امام بزرگوار است. آنها در هر شاخه ای از علم میراث ارزشمند و گرانبهایی را به ودیعه گذاشته اند. میراث امام باقر(ع) میراث با ارزشی است و دانشمندان؛ معارف بجامانده از ایشان را برای رفع نیازهای گوناگون جامعه امروز بکار می گیرند.

 

 

حجت الاسلام بدری تصریح کرد: میراث علمی و فرهنگی و آثار بجامانده از امام باقر(ع) میراث کامل و جامعی است که اگر به فرمایشات ایشان در حوزه های مختلف توجه داشت و به درستی آنها را تببین کرد بسیاری از معضلات و مشکلات برطرف می شود. امام باقر(ع) در همه حوزه ها فرمایشات کاربردی دارند از جمله در حوزه های روانشناسی، پزشکی، علمی، اخلاق، فقاهت. بسیاری از دانشمندان منصف امروز منبع الهام صحبت هایشان فرمایشات امام باقر(ع) است.

 

 

وی با بیان اینکه تببین صحیح اندیشه و معارف امام باقر (ع) می تواند بر زندگی نسل جوان تاثیر شگرفی داشته باشد، گفت:  نسل جوان اگر امروز  سراغ آثار فرهنگی امام باقر(ع) برود از آنجا که آثار امام بی زمان و مکان است زندگی فردی و اجتماعی آنها متحول می شود. همچنین معارف امام باقر (ع) جامعه و خانواده را تغییر می دهد چون همه آنها بر مبنای منطق وحی الهی و کلام پیامبر گرفته شده است. امیدوارم نسل جوان و خانواده ها بتوانند از معارف امام باقر (ع) به شکل صحیح استفاده کنند.

 

 

حجت الاسلام بدری درباره نقش مسئولان فرهنگی در تبیین معارف امام باقر (ع) برای نسل جوان و خانواده و جامعه گفت: لازم است مسئولان فرهنگی معارف امام باقر را در جهات مختلف بیان و آشکار و آن را تبیین کنند و به نسل جوان امروز برسانند زیرا معارف ایشان اثرگذار هستند و اگر به شکل صحیح به گوش نسل جوانان رسانده شوند زندگی آنها را متحول می کند بنابراین مسئولان فرهنگی باید وظیفه شان در نشر و تبیین معارف امام محمد باقر (ع) را به درستی انجام دهند.

 

کد خبر 1274738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha